• kaffeamanda

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:59:56 följande:
    Måste bara säga att jag är ganska förvånad att det finns mammor här som på allvar tycker det är helt OK för 7-åriga flickor som precis börjat skolan att testa stringtrosor.

Men då ser tydligen du stringtrosan som något sexuellt? Det gör inte jag i alla fall. Dock vägrar min 8-åriga dotter ha andra trosor än boxer då hon tycker att de sitter bäst när hon tränar (tränar 4 ggr i veckan). Men jag skulle inte tvinga henne att sätta på sig något som hon inte vill ha.
  • kaffeamanda
    mice skrev 2013-08-25 09:14:48 följande:
    Jag började ha stringtrosor när jag var 12, och förlorade oskulden när jag var 18. Hmm.. Flört

Och jag förlorade oskulden vid 15 och började med string när jag var 17. Snurrigt det här du Skål
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:21:10 följande:
    Jajaja, OK. Men är nyfikenheten den enda anledningen? Det kan ju inte vara så att alla i klassen börjar med det samma dag, någon måste börja och sedan hänger andra på?

Härstammar inte själva nyfikenheten mycket från att string faktiskt anses vara vuxet och sexigt?

Inte för mig i alla fall. De flesta "sexiga" trosor jag har är inte string. Stringtrosor använder jag mest till tighta kläder.
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:27:56 följande:
    Och varför använder man tighta kläder då, om inte för att visa upp sin kropp?
    Haha! Du är rolig du! Jo, jag kanske ska ta och byta ut garderoben mot burka istället, så slipper jag bli sexifierad Tungan ute.
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:31:17 följande:
    Please. Det behöver varken vara slöja eller jättetight. Finns massor av kläder däremellan.

Varför vill man ha tighta byxor som smiter åt runt skinkorna?

Ok, så det är du som ska bestämma vilka kläder jag ska tycka om och bära, najs!
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:34:08 följande:
    Men sluta nu. Kan du inte bara läsa vad jag skriver? VARFÖR vill man ha tighta byxor som visar formerna?

Nu använder jag inte tighta byxor men däremot kjolar, för att jag tycker att det är snyggt! Men troligen är väl du för tjock för att ha dessa kläder (eller har platt rumpa eller nåt) så du är bara avundsjuk på att tighta kläder kan sitta snyggt på andra.
  • kaffeamanda
    mice skrev 2013-08-25 09:37:26 följande:
    Jag tycker min rumpa är snygg som satan! Men nu var det inte mig du frågade. Glad
  • kaffeamanda
    Anonym (Lena) skrev 2013-08-25 09:49:21 följande:
    Inse att du uppfostrar din dotter helt fel.

Man blir inte en sex-galning för att man bär ett visst plagg man tycker är bekvämt.

Om du är orolig över att din dotter ska ha sex som inte är på hennes villkor så prata med henne om det stället och klargör för henne vilka rättigheter över sin egen kropp hon har i det här landet. 
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:50:52 följande:
    Fast om stringtrosorna råkar synas vid något tillfälle kan det skicka fel signaler.
    Ja du, jag tycker att man ska kunna visa sig naken utan att skicka några sexuella signaler. Och innan du kommer med nån dryg kommentar så menar jag inte att man ska gå naken på stan, det finns koder att följa. Men bara för att man går naken så vill man inte ha sex.
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:56:50 följande:
    Men om du visar dig naken skickar du DEFINITIVT sexuella signaler till din omgivning, och förstår du inte något så banalt har du problem med det sociala.

Så om jag solar naken på min egen tomt så vill jag ha sex? Sök hjälp för guds skull!
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 10:02:54 följande:
    Nej, men om du går ut naken på stan kommer det skicka starka sexuella signaler. Fattar du inte det bör du söka hjälp.

Men du ser då bara det du vill se. Jag skrev att man INTE kan gå naken på stan eftersom det finns vissa koder att följa!
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(