• Luzita

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

jag började använda string när jag var 15 och då hade det absolut ingenting att göra med sexualitet fastän jag var byxmyndig.. Det var för att dölja troskanterna för visst hade man tajtare byxor ibland. Men inte heller det hade med sexualitet att göra. De satt bara snyggt helt enkelt. Jag tyckte att det var fint. Jag tänkte inte på om killar skulle tycka att det var fint. Jag fattar inte varför du inte bara kan acceptera det? Och jag hade inte sex förrän jag var 17 år.

Jag tror att det värsta du kan göra är att förbjuda och bli arg på din dotter. Det blir lätt omvänd effekt = att hon absolut vill göra tvärt emot vad du säger. Prata mer med henne istället och förklara, utan att anklaga och göra det till en stor grej. Hon kommer att ha sex nu om hon vill ha det oavsett om du låter henne ha stringtrosor eller inte och det finns inte mycket mer du kan göra än att prata med henne och förklara varför det är bättre att vänta med sex osv.

Och nej, alla killar som ser henne kommer inte att se henne som ett sexobjekt för att hon går omkring med string. Seriöst vad tror du om alla killar egentligen. Att de inte gör annat än går och dreglar efter tjejers rumpor??

Men visst, jag kan erkänna att jag inte heller hade velat att min dotter hade stringtrosor, särskilt inte under 13 år. Jag ser inte riktigt någon mening med det. Men hade jag haft en dotter som tog på sig det i smyg så hade jag verkligen velat försöka förstå varför det är så viktigt. Jag hade inte skällt ut henne och förbjudit henne. Men det är inte enkelt, det är det inte... 

Leonel 090722, Lúcas 120511, BF131003
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(