• Tom Araya

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 11:57:11 följande:
    Klart att string är ett sexplagg. Ursprungligen kommer ju string från sexindustrin, så bara det faktumet borde vara bevis nog.

Hon har inte slöja, hon har vanliga sköna byxor som hon kan röra sig i, som inte sitter tight runt rumpan. Tighta byxor är precis som string sexualiserande. Varför ska hon ha tighta byxor för så man ser formen på hennes bakdel?
    Jag har alltid velat ha tajta jeans och jag är kille. Som 10-åring fattade jag inte ens det där med hur de sitter över rumpan men tajta skulle det vara för annat tyckte jag var fult och tycker fortfarande.

Att bry sig om utseende och ha en viss smak behöver inte innebära en sexuell syn på det.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:21:13 följande:
    Tighta byxor skickar sexuella signaler som hon inte är mogen för. Inte svårare än så.
    Vilka plagg sänder INTE sexuella signaler? Beror det inte mer på betraktaren?

Har din dotter aldrig kjol, klänning, badkläder, idrottskläder e.t.c?

Jag tycker du ska sluta färga dina åsikter om kläder och utseende med vuxnas syn och avsexualisera ditt barn.       
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 13:11:32 följande:
    Jaha, så på vilket sätt är "fokus på utseendet" annorlunda mot sexualisering?

Man kan alltså inte ha en smak för vad man gillar och tycker är snyggt utan allt handlar om att locka motsatt kön till sex?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 13:26:49 följande:
    Jo, men varför skulle inte en 9-åring kunna ha sådana åsikter menar du?
    Det är DU som sexualiserar allt som har med utseende att göra.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 13:33:30 följande:
    Jag får tydligen upprepa frågan:

varför skulle inte en 9-åring kunna ha sådana åsikter menar du?
    Vad menar du med "sådana" åsikter? Att 9-åringar skulle syfta till att locka motsatta könet till sex med sitt utseende och klädval?

Det tillhör i så fall undantag.

Är det skäl nog för att 9-åringar inte ska få bära något efter egen smak? 
  • Tom Araya
    YummyMami skrev 2013-08-24 20:39:26 följande:
    Tsss, att förbjuda funkar inte så barn under längre tid. Min dotter frågade om string för ett tag sen. Jag sade att den dagen hon gillar ha sina trosor uppe i röven och kan låta de vara utan att ta och rätta till de så gillar hon string, för de är menade att vara där i. Hon gav mig idiotblicken och sade att det kommer aldrig hända. Boxer gillas bäst.
    Det är väl ändå en rätt stor skillnad på när vanliga trosor korvar ihop sig och glider in mellan skinkorna jämfört med strängen på en string!? Det första kan även vi killar uppleva med kalsonger.
    Jag har av flera stringanvändande tjejer hört att detta är just en av orsakerna till att de gärna bär string.  
  • Tom Araya
    YummyMami skrev 2013-08-24 20:57:06 följande:

Jag har testa string och jag har fått trosan upp i röven, ingen skillnad. Köp ett par stringkallingar vet jag, riktigt hett på män. Tyvärr vill få använda pga att de är.. Ja? OBEKVÄMA!
    Jag har fått kallingarna upp i röven, inte behagligt, har inte provat string för det är så jävla fult och osexigt på män men är annars övertygad om att det är skillnad.

Ljuger de som faktiskt tycker de ÄR bekväma?
  • Tom Araya
    YummyMami skrev 2013-08-24 21:11:47 följande:

Men seriöst? Det är hur jävla läckert som helst på män men som sagt män vägrar använda pga att det är obekvämt, vilket är lite synd
    Nej, seriöst? Kräks
  • Tom Araya
    YummyMami skrev 2013-08-24 21:27:05 följande:

Jag är hetro, jag gillar mansröv. Varför skulle det vara mindre hett på en man?
    För att män har en annan anatomi och ett annat utseende på sina kroppsdelar.
  • Tom Araya
    boandersson skrev 2013-08-24 22:49:48 följande:
    Ni som tycker det är ok att en flicka går runt i stringtrosor, ett plagg skapat enbart för att behaga det manliga könet, måste ha jävligt snedvridna åsikter om kvinnor och dess uppgift här på jorden.
    Vilket töntsnack! Har du några som helst belägg för det?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(