Inlägg från: Anonym (helt okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (helt okej)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:13:35 följande:
    Om man ska följa argumenten som vissa här har, så borde det vara OK med string för 7-åringar - de har ju ändå ingenting med sex att göra, utan bara ren nyfikenhet och bekvämlighet.

Så är det OK med string till 7-åringar?
    Finns oftast ingen anledning eftersom en sjuåring oftast inte behöver dölja troskanten. Skulle hon däremot vara brudnäbb och har en klänning där troskanten syns så tycker jag att det är bättre om hon har string än om hon är utan trosor för tänk om hon är nervös och det kommer lite bajs i farten och hon är utan trosor.
  • Anonym (helt okej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:53:02 följande:
    -_-

Den enda anledningen att man behöver dölja troskanter är om man har väldigt tighta byxor, och jag ser ingen anledning att barn har det. Dessutom finns det sömlösa trosor, så string är helt onödigt.

Men som sagt, flera i denna tråd har ihärdigt påpekat att string kan vara för bekvämlighetens skull eller för nyfikenhetens skull - så med andra ord måste det enligt dessa personer vara OK även för 7-åringar att åtminstone prova string, eller hur?
    Ja
  • Anonym (helt okej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:40:34 följande:
    Jag tycker folk har lika svårt att motivera VARFÖR de vill ha. VARFÖR är det så snyggt med tighta byxor exempelvis?

Ja, kalla mig ytlig men pölsiga mysbyxor skulle jag aldrig sätta på mig, inte ens hemma (jo om jag är sjuk kanske). Tighta kjolar på vackra kroppar är klass och stil. Mjukisbyxor på otränade kroppar är sunkigt, fult och äckligt.
  • Anonym (helt okej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:45:05 följande:
    Det låter som att din anledning har en del med attraktion att göra. Är det lämpliga anledningar för ett barn tycker du?

Ja, attraktion men inte sexuell attraktion.
  • Anonym (helt okej)

Min man tycker att de sexigaste trosorna jag har är de "vanliga" med Mimmi mouse, då ser jag ut som en söt liten skolflicka

• Anonym (helt okej)

Ibland när hon är nervös och fiser så kommer det en liten skvätt och den skvätten skulle inte vara nåt problem med en stringtrosa, däremot om hon var utan trosor och hade en vit tunn klänning så skulle det nog synas. (nu är jag mest ironisk mot ts, men det verkar inte hjälpa för att få henne att inse hennes inskränkthet)

• Anonym (helt okej)
    Snopp skrev 2013-08-25 12:53:39 följande:
    Hon vem? Om man skiter ner sig när man är nervös och fiser är det något fel på en. Ändtarmen ska normalt inte innehålla någon vätska som kan skvätta, och det ska ändå inte komma något annat än gas när man fiser. Ta henne till en läkare.
    Ok, då gör jag det och sen låter jag ungen gå utan trosor Skål
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(