Inlägg från: Anonym (String-ling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (String-ling)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Åldern är väsentlig och och hur mogen din dotter är för sin ålder.

Jag minns själv hur vansinning jag blev när min mamma jämt köpte fula bomullstrosor med rosetter till mig när jag var 12-13 och mina kompisar hade snygga underkläder, tex string men även hotpants etc. Till slut gick jag också och köpte string i hemlighet för min månadspeng, inte för att min mamma förbjudit mig utan för att jag ville prova, ifred utan hennes kommentarer. Jag misstänker att min mamma hittade mina string till slut dock för hon slutade köpa trosor med rosetter och grejjer på och istället lät mig själv välja. För övrigt så har jag använt string sedan jag köpte mina första för att jag tycker det var grymt bekvämt.

Du säger att hennes ålder inte spelar någon roll, men det gör den. Du kan inte behandla en 14-åring på samma sätt som en 8-åring, du kan inte anta att hon inte växer upp och är nyfiken på vad som kommer i tonåren men nya kläder, vänner, sex och underkläder.
    Om du väljer att förbjuda string ett tag till, så kanske hon själv kan få välja sina egna underkläder i affären iallafall, förutsatt att hon skippar spets, string och leopardfärgat. Hon växer och hon behöver få utvecklas även mentalt.

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(