Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
Puh, inte orkat läsa hela tråden men...
Jag själv köpte mina stringtrosor när jag gick i 6:an. Detta gjorde jag delvis för att en klasskamrat skrattade åt att jag hade trosor där troskanten syntes genom byxorna. Visst hade jag själv stört mig på det och jag visste att många andra använde string men jag fick aldrig tummen ur att köpa... Tyckte även det var smått pinsamt att köpa stringtrosor då jag tyckte att det var så lite tyg och jag var orolig över vad mamma skulle säga så jag tvättade dom själv och hängde dom inne på mitt rum när jag använt dom... ^^ När hon väl såg dom en kort tid efter skrattade hon och frågade varför jag hade string och jag förklarade att det var för att troskanten inte skulle synas, sedan var det inget mer med det.
Sedan att det är sexistiskt... Hmm.. Jag måste "be om det" varje dag nu eftersom jag har string för att jag inte vill att troskanten skall synas genom byxorna? Så länge hon inte har tajta byxor och drar upp stringen över höfterna som var poppis för en massa år sedan så ser jag inte problemet. Dessutom kan du kolla på designen på trosorna, finns ju extremt sexiga string och det finns söta string osv.. Se till så hon håller sig till vanliga söta. Är du dessutom medveten mamma, dvs att hon slipper dölja sina underkläder, kan du ju hålla koll på vad det är för string hon köper.
Förövrigt förlorade jag själv oskulden strax innan jag fyllde 17 år och har haft tre sexpartnerns - den tredje är jag gift med och ska ha barn med så jag vågar påstå att jag inte påverkades sexuellt av att ha string i grundskolan...