• Cherrybaby

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Om vi gör som du(ts) och utgår ifrån att din dotter skulle använda stringtrosor i sexuellt syfte, så bör ju inte prioriteten ligga på att bråka dottern till döds angående vilka trosor hon bör och inte bör ha.
    Snarare försöka förbereda henne inför kommande situationer då hon mer och mer möjligtvis börjar utforska sin sexuella sida tillsammans med andra människor.
    Att förbjuda saker kan göra att man glömmer bort att förbereda sitt barn för de situationer som eventuellt kan uppstå ändå då "ingen" tonåring skulle låta ett förbud stå emellan sig själv och målet.
    Inte glömma bort, direkt, men då du inte tycker sex är ett alternativ i nuläget antar jag att du behandlar det som att "det inte är ett alternativ så det ska ändå inte hända"?
    Med dessa gärningar skulle jag snarare tro att du kommer bli mer och mer utesluten ur dotterns liv och tankeverksamhet, och det ger ju motsatt effekt till det du vill åt. Man måste ju spela sina kort rätt.

Det är ju så svårt när man inte känner individen det handlar om, men jag skulle iaf tro på att koncentrera sig mer på att lära henne om hur man förhåller sig till sex på ett bra sätt i framtiden, än att försöka dra ut på det så långt som möjligt med diverse förbud och liknande. Brukar ju sällan och aldrig gå vägen att hota sin tonårsdotter ;) Dom vet ju bäst själv! ;)

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(