Inlägg från: Michelle 341 |Visa alla inlägg
  • Michelle 341

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Innan jag uttalar mig, hur gammal är hon?

• Michelle 341
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:34:08 följande:
    Men sluta nu. Kan du inte bara läsa vad jag skriver? VARFÖR vill man ha tighta byxor som visar formerna?

Varför inte!!!? Jag går mycket i tajts för det är så förbaskad skönt och det ser mindre sluskigt ut än att gå på stan i hängiga mjukisbyxor. Jag har string för jagtycker det är MER sexuellt när troskanten syns genom byxorna än att det inte syns något alls och dessutom är faktiskt string bekvämt, vanliga trosor glider liksom runt på rumpan och kan glida in i rövskåran och sitta helt snett, string sitter där dem ska! Det är ni som tycker det är sexuellt som gör det till en sexuell grej, och jag kan lova dig att ju mer du förbjuder ju mer kommer hon göra det motsatta-det är så tonåringar fungerar. 

Lägg ner och låt henne vara den individen hon är, det kvittar hur du fostrar henne, du måste kompsromissa, hon är inte en individ som ska spegla DINA åsikter och tankar 100%. Hon är en egen person som ska respekteras, en del i att växa upp är att få ta egna beslut, Hade jag varit du hade jag lagt ner hela den fördömmande attityden från 1800-talet och gått in till din dotter och sagt att det är ok om hon vill ha string, hon ska fan inte behöva smussla och smyga med en sådan sak, stackars tjej, hon måste verkligen känna 0 förtroende för sin mamma..  
  • Michelle 341
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:56:50 följande:
    Men om du visar dig naken skickar du DEFINITIVT sexuella signaler till din omgivning, och förstår du inte något så banalt har du problem med det sociala.

Det finns många jeans exempelvis som inte är vida alls men som för den sakens skull inte sitter som korvskinn.

Och hur förklarar du nudiststränder då? Eller du tror det är en strand med en massa kåta sexgalningar som bara utsrålar "kom och ta mig!" :p
  • Michelle 341
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:59:56 följande:
    Måste bara säga att jag är ganska förvånad att det finns mammor här som på allvar tycker det är helt OK för 7-åriga flickor som precis börjat skolan att testa stringtrosor.

Min treåring tyg nyss på sig mina string och drog dem upp över axlarna så det blev en boratdräkt, haha! tyckte det såg rätt roligt ut och inte alls sexuellt på ng vis. Hade jag tyckte det hade det nog varit ngt fel på mig....
  • Michelle 341
    boandersson skrev 2013-08-24 22:49:48 följande:
    Ni som tycker det är ok att en flicka går runt i stringtrosor, ett plagg skapat enbart för att behaga det manliga könet, måste ha jävligt snedvridna åsikter om kvinnor och dess uppgift här på jorden.

Men det är ju DIN uppfattninga att det bara är till för att behaga det manliga könet, i min garderob finns bara string eftersom det helt enkelt är bekvämast. Vill jag vara sexig tar jag dock på mig min hipsters i spets eftersom string för mig är vardag tycker jag inte att det är sexigt och det tycker inte min man heller.
  • Michelle 341
    giftfri skrev 2013-08-26 09:49:31 följande:
    Idag verkar det mesta vara farligt och/eller förbjudet för barn under 25 år, hur ska dessa ungar nånsin klara sig själva.., ska deras föräldrar ta hand om dom hela livet!?
    Det är meningen att vi vuxna/föräldrar ska lära ungarna klara vuxenlivet, å att börja med det är aldrig för tidigt.., känner man sina ungar väl, så vet man som förälder exakt vilken mognad dom har, å inte sjutton behövs det funderas om dom har åldern inne mentalt, fysiskt eller om det är lagligt..

Själv har jag alltid vare lite av en anarkist, så jag ser det som ett sundhetstecken att inte gå på led å följa varenda regel å lag som Storebror hittat på, detsamma har jag/vi lärt ungarna.., gå din egen väg, gör det som känns rätt, låt inte Storebror hindra dig, å som en god världsmedborgare, ta hand om/hjälp dina medmänniskor.. 

• Michelle 341

Har det framkommit vilken ålder dottern har? Flera har frågat, varför vill inte TS svara på den frågan. Oavsett om det är väsentligt eller ej så finns det väl heller ingen anledning att hålla det hemligt?

• Michelle 341
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:57:28 följande:
    Ja, men det är fortfarande så att stringtrosan sexualiserar, och därför vill folk inte ha den på sina barn! Hon får vackert vänta tills hon är 15.

Om den magiska gränsen för att få lov att använda string ska vara just 15, alltså byxmyndighetsålder förstår du inte vad du då verkligen lär din dotter för samband? DU gör ju strintrosan sexuell om någon... du tycker inte att en viss trosa är lite mer harmlös än att ha fullbordat sex? man kanske ska få lov att starta nått år tidigare med ett plagg...
  • Michelle 341
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 16:52:10 följande:
    Jo, men benen är inte hälften så sexualiserade som rumpan. (inb4 "det finns folk med fotfetisch!")

Öh, nej? Då väljer du för små trosor.

Tycker hon är för ung för det - barn ska få vara barn! Hon kommer nog få all tid i världen vad det lider att utforska så mycket hon vill.

Nej, det är även ett problem om hon använder string för att vilja känna sig sexig - då behöver hon inte visa något. Men hon ska inte tänka på att vara sexig!

Barn ska få vara barn, absolut. Och en tonåring ska få vara en tonåring! och inte tvingas vara ett barn längre. Du hämmar ditt barn från att växa upp, att upptäcka sin sexuelitet är en del av att bli kvinna. Om det för henne innebär att sätta på sig string så är det faktiskt upp till henne, låt henne få bestämma detta själv.
  • Michelle 341
    Anonym (J) skrev 2013-08-26 22:14:15 följande:
    Det är ju du som förälder som sexualiserar stringtrosan för ditt barn.
    herregud.
    Det är ett par trosor som för mig varken signalerar sex eller kåthet eller nåt sånt.
    Bara TROSOR
    och att du tjatar om vad hon har för trosor hela tiden gör ju att hon verkligen vill ha dessa.
    slappna av vettja!

Hon har ju hängt upp sig på att dem ursprungligen skapades för porrindustrin... på 30-talet. Men liksom välkommen till 2013, idag är det inte porrstjärnor som springer i string utan i princip var och varannan kvinna och det är inte för att vara sexiga utan för att det är bekvämt och superbra trosor att ha när man har tex tajta jeans, leggins el liknande. Det finns ju många uppfinningar som skapades i ett syfte med senare visade sig ha fler användningsområden. Sen för övrigt spelar det ingen roll, även om det skulle vara ett supersexigt plagg så är hennes dotter en egen individ och ska få ha på sig vad hon vill, hon är ju uppenbarkligen en tonåring eftersom hon använder bh och har former, enligt mamman. Det är väldigt kränkande och respektlöst mot dottern att bestämma vad hon ska få lov att använda för underkläder, det som är så privat liksom... eller borde vara.  Stackars tös...
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(