• gertie

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:51:04 följande:
    OK. Du skaffade bara för att du var nyfiken alltså?

OK, men gränsen finns ju iaf där av en anledning.

Och du kan inte påstå att string inte är ett sexualiserande plagg som lämnar hela rumpan bar.

Struntprat. Stringtrosor har man för att man har 2 skinkor, inte 4. Ohc
  • gertie
    gertie skrev 2013-08-25 19:05:13 följande:
    Struntprat. Stringtrosor har man för att man har 2 skinkor, inte 4. Ohc
    Och: Hela rumpan bar? Varför har hon inte byxor på sig? Det tycker jag är mer anmärkningsvärt än att hon har stringtrosor. 
  • gertie
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:54:03 följande:
    Hur resonerar du då? Ska hon få prova sex också då om hon vill?
    Så klart hon ska. Känns det rätt och hon är med på det, hur inbillar du dig att du ska kunna hindra henne? 
  • gertie
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 10:07:56 följande:
    Nu har jag pratat med henne, men det blev en ganska kort diskussion för att tjatade om samma sak hela tiden - hon ville prova. Fick inte ur henne VARFÖR hon ville prova. "Lägg dig inte i mitt liv" fick jag höra då.

Jag ville inte vara för hård, så jag sade som så (efter tips från någon i tråden här) att hon får ha dem här hemma, men absolut inte när hon går ut. Varpå hon blev skitsur och smällde igen dörren till sitt rum. Men det är OK, jag är hennes förälder, inte hennes "kompis".

För övrigt finns det väl inga sporter som tvingar små flickor att ha string under dräkterna? :S
    Välj dina krig för guds skull, hur ska hon kunna ta dig på allvar och lyssna på dig och ta till sig saker som är viktiga på riktigt när du inte kan respektera hennes val av underkläder?! 

I min värld så tvingar man inte någon, vuxen, barn eller tonåring till någonting vilket inkluderar val av underkläder. Du har ingenting med hennes trosor att göra, låter aningen stört att du lägger dig i hennes underklädesbuisness. Inse att hon är en flicka som håller på att växa upp, att testa stringtrosor är helt normalt och är en del i processen att gå från flicka till kvinna. Lika normalt som att hon helt säkert börjat onanera och hitta sin sexualitet på fler sätt än att testa vilka trosor hon föredrar. Uppmuntra hennes nyfikenhet istället för att skuldbelägga henne, DET skapar osäkra tjejer som inte är säkra på vad de själva vill och därmed riskerar att gå med på mer än de egentligen är med på. 

• gertie
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 13:38:34 följande:
    Kan sammanfatta alla tre stringtrådar (haha) så här:

- jag kommer in och frågar hur jag ska tackla min dotter då jag upptäckt stringtrosor i hennes rum
    - massor av människor kommer in och berättar för mig att hon såklart ska få prova och ha om hon vill, eftersom string inte alls är ett sexigt plagg - man kan lika gärna ha det för att det är skönt
    - en annan tråd skapas där frågan är om 7-åringar ska få ha string
    - i den nya tråden är string helt plötsligt ett sexuellt plagg igen som inte har på barn att göra. Vad hände med bekvämligheten?
    -

Om ni går efter majoriteten av rösterna i pollsen kan alla konstatera att string ÄR ett sexuellt plagg (oavsett av vilken anledning man bär det) som inte har på små barn att göra. Att då förbjuda sin dotter detta plagg utanför husets väggar för att jag inte vill att hon ska sexualiseras riktigt än (vare sig av andra ELLER av sig själv) - är det verkligen så fel?
    Vad är så hemskt med att din dotter, in privacy. utforskar sin egen sexualitet då? 
  • gertie
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:05:29 följande:
    Problemet är att string sexualiserar. Det är inte "en trosa som alla andra". Den är designad för att visa rumpan och det i sig är sexualisering som jag som förälder inte låter min dotter genomgå.
    Det är ju BARA ett problem om hon går och visar röven eller hur? Gör hon det menar du? 

Din flickas problem är att hon har en mamma som skuldbelägger henne för att hon håller på att hitta sin egen identitet på väg att bli kvinna.  
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(