Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 10:07:56 följande:
Nu har jag pratat med henne, men det blev en ganska kort diskussion för att tjatade om samma sak hela tiden - hon ville prova. Fick inte ur henne VARFÖR hon ville prova. "Lägg dig inte i mitt liv" fick jag höra då.
Jag ville inte vara för hård, så jag sade som så (efter tips från någon i tråden här) att hon får ha dem här hemma, men absolut inte när hon går ut. Varpå hon blev skitsur och smällde igen dörren till sitt rum. Men det är OK, jag är hennes förälder, inte hennes "kompis".
För övrigt finns det väl inga sporter som tvingar små flickor att ha string under dräkterna? :S
Välj dina krig för guds skull, hur ska hon kunna ta dig på allvar och lyssna på dig och ta till sig saker som är viktiga på riktigt när du inte kan respektera hennes val av underkläder?!
I min värld så tvingar man inte någon, vuxen, barn eller tonåring till någonting vilket inkluderar val av underkläder. Du har ingenting med hennes trosor att göra, låter aningen stört att du lägger dig i hennes underklädesbuisness. Inse att hon är en flicka som håller på att växa upp, att testa stringtrosor är helt normalt och är en del i processen att gå från flicka till kvinna. Lika normalt som att hon helt säkert börjat onanera och hitta sin sexualitet på fler sätt än att testa vilka trosor hon föredrar. Uppmuntra hennes nyfikenhet istället för att skuldbelägga henne, DET skapar osäkra tjejer som inte är säkra på vad de själva vill och därmed riskerar att gå med på mer än de egentligen är med på.