Inlägg från: Anonym (bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bea)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Vad tror du att en stringtrosa "kan leda till"? Vem kommer för övrigt att se trosorna förutom dottern själv? Brukar hon gå och visa underkläderna på stan?

Gör ingen affär av det alls, utan låt dottern gå och skava med den där grejen mellan skinkorna ett tag så kommer hon förmodligen att ledsna ganska snart.

Varför inte köpa snygga underkläder till henne, som också är bekväma? Jag tycker att mödrar ska lära sina döttrar att man ska vara fin ända in på skinnet och man måste inte använda string för det.

• Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:18:03 följande:
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

att man vill känna sig sexig (oavsett om man visar dom eller ej).
    Jag använde string i ett antal år och kände mig inte ett skit sexig i dem men de var bra för att troskanten inte syntes. Du verkar helt full med egna fördomar om det här plagget och det verkar bättre att du själv arbetar med dina förutfattade och ganska förlegade meningar istället för att föra över dina egna nojor på din dotter.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:37:02 följande:
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...

Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

Jag känner mig absolut sexigast i ett par riktiga mormorstrosor, höga i midjan, täcker hela baken och håller in magen fint. Du får nog förbjuda dottern att ha sådana också så att hon inte får några orena tankar eller känslor.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 16:19:22 följande:
    Så om en 7-åring då tycker det är bekvämt med string är det helt OK för henne att använda menar du?
    Ja.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 13:38:34 följande:
    Kan sammanfatta alla tre stringtrådar (haha) så här:

- jag kommer in och frågar hur jag ska tackla min dotter då jag upptäckt stringtrosor i hennes rum
    - massor av människor kommer in och berättar för mig att hon såklart ska få prova och ha om hon vill, eftersom string inte alls är ett sexigt plagg - man kan lika gärna ha det för att det är skönt
    - en annan tråd skapas där frågan är om 7-åringar ska få ha string
    - i den nya tråden är string helt plötsligt ett sexuellt plagg igen som inte har på barn att göra. Vad hände med bekvämligheten?
    -

Om ni går efter majoriteten av rösterna i pollsen kan alla konstatera att string ÄR ett sexuellt plagg (oavsett av vilken anledning man bär det) som inte har på små barn att göra. Att då förbjuda sin dotter detta plagg utanför husets väggar för att jag inte vill att hon ska sexualiseras riktigt än (vare sig av andra ELLER av sig själv) - är det verkligen så fel?
    Jag tycker att det är stor skillnad på ett barn som är 7 och ett som är "under 15" och som på din beskrivning låter som om hon ska gå i sjuan.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 07:20:31 följande:
    Själva syftet med string är att visa upp sin rumpa, eller känna sig lite märkvärdig och sexig när man har dem. Troskantsanledningen köper jag inte för sömlösa trosor är bättre än string på det. Dessutom skapas inte troskanter om man inte har VÄLDIGT tighta byxor, och varför ska ett barn ha det? Tighta byxor är också sexualiserande, i alla fall till vardags där de bara är till för att visa formerna. Det är skillnad med bad och sport, där finns det praktiska anledningar att ha tighta kläder som smiter åt.

Barn ska ha luftiga och lediga kläder de kan röra sig i, inte tighta trikåer som smiter åt kring skinkorna. Man blir fan mörkrädd när man ser alla människor här som på fullaste allvar tycker det är OK med string till barn. Är det bara för att "alla andra barn redan har det"? I sådana fall är det väl dags att säga ifrån och gå mot strömmen lite.

String sexualiserar, oavsett vilken kropp som bär plagget. Själva syftet med string är att rumpan ska hänga ut. Troskantsbortförklaringen skapades långt efter att string blev populärt. Och som sagt, troskanter syns av string också, fast lite högre upp. Vet inte hur många gånger jag sett kvinnor där stringkanten tydligt syns igenom byxorna.

Som tur är är jag en stabil förälder som inte låter mig påverkas av trender och mode, eller oansvariga mammor på FL. Om ni vill att era döttrar ska få sexualisera sig själva redan som barn tänker inte jag försöka hindra er, men min dotter kommer inte få ha string utanför hemmet. Igår när hon skulle gå till skolan ljög hon för mig och gick iväg med string iaf. Det blev ett rejält bråk mellan oss igår kväll som resultat. Innan hon går iväg idag så får jag helt enkelt kontrollera att hon inte har string under - lär inte bli populärt, men där andra föräldrar vill vara vän med sina barn vill jag sätta tydliga gränser, även om det innebär att man ska "dra åt helvete" eller att man är "störd".
    Får jag fråga om du är svensk? Du låter som om du kommer från en hederskultur.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 07:46:17 följande:
    "För att det ser bäst ut" kan ju definitivt ha med attraktion och att känna sig sexig att göra. Varför vill man ha så otroligt tighta byxor till exempel?
    Jag har inte särskilt tighta byxor men ofta kostymbyxor i ull på jobbet. De är ganska tunna i tyget och varenda liten bula syns under. Under sådana är string absolut snyggast för att inga sömmar ska synas.

• Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 08:21:51 följande:
    LOL! Man kommer inte från en hederskultur bara för att man inte vill att dottern ska börja sexualisera sig själv. Vad är det för jävla slappa föräldrar som håller till på FL egentligen?
    Du låter så väldigt rabiat och kategorisk i dina uttalanden om vad stringtrosan är och vägrar att ta till dig vad andra säger om plagget i tråden. Det låter som om du bestämt dig för att de som använder string är horor och så är det och inget annat kan ändra på det. Ja, du låter hederskulturstörd.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 08:38:49 följande:
    Så varför tycker folk att string är OK för 14-åringar men inte för 7-åringar om det inte sexualiserar?
    Jag tycker inte att string sexualiserar men jag tycker att det är ett vuxenplagg, precis som bh. En sjuåring behöver väl inte direkt bekymra sig om om troskanter syns men när man är tonåring så förstår jag att sådant blir viktigare. Det brukar också vara kul att äntligen få köpa riktiga underkläder, för vuxna. Det tyckte i alla fall jag i den åldern, jättekul att äntligen fylla ut damstorlekarna både i bh och trosa.
  • Anonym (bea)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 08:46:12 följande:
    Så det är inte OK för en 7-åring att ha string om det är bekvämt då enligt dig?

Vad är som gör string till ett vuxenplagg, och hur definierar du "vuxenplagg"?
    Jag definierar bh som ett vuxenplagg för att man måste ha fått bröst för att ha användning för det plagget. Är man vuxen nog att ha bh så är man vuxen nog att ha string.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(