Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 07:20:31 följande:
Själva syftet med string är att visa upp sin rumpa, eller känna sig lite märkvärdig och sexig när man har dem. Troskantsanledningen köper jag inte för sömlösa trosor är bättre än string på det. Dessutom skapas inte troskanter om man inte har VÄLDIGT tighta byxor, och varför ska ett barn ha det? Tighta byxor är också sexualiserande, i alla fall till vardags där de bara är till för att visa formerna. Det är skillnad med bad och sport, där finns det praktiska anledningar att ha tighta kläder som smiter åt.
Barn ska ha luftiga och lediga kläder de kan röra sig i, inte tighta trikåer som smiter åt kring skinkorna. Man blir fan mörkrädd när man ser alla människor här som på fullaste allvar tycker det är OK med string till barn. Är det bara för att "alla andra barn redan har det"? I sådana fall är det väl dags att säga ifrån och gå mot strömmen lite.
String sexualiserar, oavsett vilken kropp som bär plagget. Själva syftet med string är att rumpan ska hänga ut. Troskantsbortförklaringen skapades långt efter att string blev populärt. Och som sagt, troskanter syns av string också, fast lite högre upp. Vet inte hur många gånger jag sett kvinnor där stringkanten tydligt syns igenom byxorna.
Som tur är är jag en stabil förälder som inte låter mig påverkas av trender och mode, eller oansvariga mammor på FL. Om ni vill att era döttrar ska få sexualisera sig själva redan som barn tänker inte jag försöka hindra er, men min dotter kommer inte få ha string utanför hemmet. Igår när hon skulle gå till skolan ljög hon för mig och gick iväg med string iaf. Det blev ett rejält bråk mellan oss igår kväll som resultat. Innan hon går iväg idag så får jag helt enkelt kontrollera att hon inte har string under - lär inte bli populärt, men där andra föräldrar vill vara vän med sina barn vill jag sätta tydliga gränser, även om det innebär att man ska "dra åt helvete" eller att man är "störd".
Får jag fråga om du är svensk? Du låter som om du kommer från en hederskultur.