Inlägg från: Anonym (För 10 år sedan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För 10 år sedan)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

För ungefär ett år sedan så var jag 12-13år. Jag hade några stringtrosor som min mamma köpt till mig som jag kanske använde en gång. Sex var aldrig något förbjudet att prata om, inte ens när jag var så "liten". Min mamma pratade med mig om varför man får mens, hur man kan börja sminka sig lite när man vill och hon lärde mig vilka kläder som passar till vad. Och när jag blev intresserad av killar så kunde vi åka och handla kläder som jag tyckte var fina och så kom hon med konstruktiv kritik till dessa (för mycket, för lite, för kort, för lång osv). 
    Eftersom jag fick veta så mycket om "vuxenlivet" så behövde jag aldrig experimentera själv och behövde aldrig gömma något för min mamma så som din gömmer saker för dig.
    När man får höra att något är dumt, förbjudet och "evil" då är det klart att man vill ta reda på varför. Varför är detta så dåligt? Varför kan andra ha på sig detta men inte jag?. 

Sen det här med att trosor ska vara en sån stor grej.. Ingen kommer väl se dem? Jag tror knappast att hon går runt och drar ned byxorna framför folk och ropar "Hej titta på mig!". Kanske när hon har gympa och ska byta om, men alla andra flickor byter ju också om och duschar nakna, så vem ska sexualisera henne där?

• Anonym (För 10 år sedan)

Sen har väl många sagt det innan kan jag tänka mig.
    String är inte lika med sex.
    Två personer under 15 får ha sex så mycket de vill, en person över 15 och en under 15 får inte ha sex ihop (vilket ju nyligen varit på nyheterna där en 18?åring haft sex med en 14? åring och nu åtalas för våldtäkt)

så din 12åriga dotter får enligt lag ha sex med sin nutida/framtida pojkvän sålänge de är under 15 tillsammans eller senare båda över 15.

Till övriga här, är inte medelåldern för att bli av med oskulden 12 eller 13?

Halva min klass hade iallafall haft sex i mitten av 7an, inklusive jag själv. 

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(