• Rainbow gg

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Hahaha, jag har läst igenom  tråden lite, fram till ca sidan 11. Jisses.

TS det är självklart att du får uppfostra dina barn precis som du vill. Men ju mer saker du förbjuder ju mer kommer hon vilja bryta sig loss och göra tvärt emot vad du säger.
    Min mamma var precis som dig: "du får inte ha detta på dig, du får inte ha mobil, du får inte mer pengar, du får inte läsk på vardagar, du får inte, du får inte, du får inte". 
    Nehe, varför får jag inte då? tänkte jag, men fick aldrig svar på.

I min tidiga tonår, 13-14, blev jag helt trött på det. Jag skaffade mig en flickvän istället för pojkvän vilket gjorde att hon gick i taket. Jag hade utmanande kläder vilket gjorde att hon skrek på mig varje dag innan skolan. Jag hade extremt mycket svart smink runt ögonen, var blek som ett spöke och tyckte om smycken med nitar. Allt för att göra henne arg och för att komma ifrån henne.

Jag personligen önskar verkligen att jag hade haft en förälder som vissa andra i den här tråden, som släppt efter lite, stöttat och förklarat. Då hade jag ju inte behövt utforska allting själv och i princip förstöra min skolgång för att jag var så upptagen med att hitta den personen jag var/är utanför alla regler och skäll.
    Men visst har jag lärt mig något från min uppfostran, att aldrig behandla mina barn så

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(