• Tom Araya

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:54:03 följande:
    Hur resonerar du då? Ska hon få prova sex också då om hon vill?
    Det gör hon kanske redan, i form av onani.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 09:14:38 följande:
    Det låter ju vettigt. Men det finns ju liksom massor av andra sorts trosor, varför måste hon ha sådana som låter skinkorna hänga ut?
    Starta en tråd och fråga om varför tjejer/kvinnor har string.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:18:03 följande:
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

att man vill känna sig sexig (oavsett om man visar dom eller ej).
    Uppenbarligen finns även andra modeller tjejer/kvinnor känner sig sexiga i.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:37:02 följande:
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...

Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

Vad fint att du talar om för oss vilka skäl andra har...för alla tänker ju som dig...!?

Vilka trosor är INTE sexiga alls?

Kan trosor vara snygga fast de samtidigt inte är sexiga?

Är syftet för alla tjejer/kvinnor med att se sexiga ut (var nu gränsen går mellan fin, snygg och sexig) att få sex med okända killar/män     
  • Tom Araya
    puss skrev 2013-08-25 18:41:46 följande:
    Att vuxna värderar jo. Barn gör inte det. De observerar och noterar.
    Värderingar kommer var efter de lär sig om hur man värderar.
    Att barn lär sig att värdera är oundviklgt och behöver inte vara negativt, vi värderar saker hela tiden, under hela livet.
  • Tom Araya
    giftfri skrev 2013-08-25 19:29:24 följande:

Ja jag är helt ärlig, jag/vi har fått nog a I-lands problemen å drar till ett fattigt U-land i oktober, för att komma ifrån å få ett bättre perspektiv på livet.. 
    Precis...det finns barn.... OCH föräldrar i världen, som hade varit själaglada över några extra trosor, även om de skulle råka vara string.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 13:38:34 följande:
    Kan sammanfatta alla tre stringtrådar (haha) så här:

- jag kommer in och frågar hur jag ska tackla min dotter då jag upptäckt stringtrosor i hennes rum
    - massor av människor kommer in och berättar för mig att hon såklart ska få prova och ha om hon vill, eftersom string inte alls är ett sexigt plagg - man kan lika gärna ha det för att det är skönt
    - en annan tråd skapas där frågan är om 7-åringar ska få ha string
    - i den nya tråden är string helt plötsligt ett sexuellt plagg igen som inte har på barn att göra. Vad hände med bekvämligheten?
    -

Om ni går efter majoriteten av rösterna i pollsen kan alla konstatera att string ÄR ett sexuellt plagg (oavsett av vilken anledning man bär det) som inte har på små barn att göra. Att då förbjuda sin dotter detta plagg utanför husets väggar för att jag inte vill att hon ska sexualiseras riktigt än (vare sig av andra ELLER av sig själv) - är det verkligen så fel?
    Du har lite att själv svara på innan du kan få några svar på dina frågor...
  • Tom Araya
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:53:09 följande:
    Men ts varför undviker du mina frågor om onani?
    TS undviker ALLA frågor....och så undrar hon sedan varför det inte blir en seriös diskussion...Obestämd
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 14:37:14 följande:
    Stringtrosan "uppfanns" i porrindustrin - det säger väl allt? För övrigt redigt trött på alla små minoriteter som kommer och säger "jamen jag tycker inte så". Nä, men de flesta anser att stringtrosan är ett sexualiserande plagg. Det finns en anledning till att föräldrar inte vill ha det på sina döttrar!

Jaså, har du belägg för det (understruket)?

Du har fortfarande frågor att svara på hur kläder och underkläder ska se ut/vara designade för att inte vara sexiga/sexualserade ?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 15:12:51 följande:
    Jag ignorerar alltid korkade eller upprepande frågor.
    D.v.s. frågor du inte KAN eller VILL svara på, oavsett hur relevanta alla andra tycker frågorna är.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 15:17:12 följande:
    stringtrosor.net/stringtrosornas-historia/

"Efter suspensoaren utvecklades den kvinnliga stringen och den första historiska referens som gjordes till stringtrosan var 1939 i New York City då borgmästaren Fiorello LaGuardia beordrade nakendansöserna att klä sig mer passande. Då skapades stringtrosan för att täcka det intimaste, men samtidigt visa så mycket att man kunde gissa sig till resten."

En trosa vars främsta funktion är att visa rumpan är sexualiserande. Hur jävla svårt ska det vara att fatta?
    Nakendansöser på 30-talet= porr alltså?

Vad döljer och visar trosor generellt, med och utan kläder utanpå?  
    Varför hänga upp sig på om byxor är tajta eller ej om det ändå bara är vad trosan visar som har betydelse för dig?
    Hur ser du på kjol, klänning, idrottskläder, badkläder?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 16:00:36 följande:
    Nakendansöser är ganska porrigt, ja.

Va? Vanliga trosor täcker skinkorna, det gör inte string. Tighta byxor ska framhäva formerna, alltså sexualisera.

Kjol och klänning är det inget fel på. Badkläder fyller också praktiska funktioner då det hade blivit alldeles för tungt att simma med vanliga kläder på - det vet nog alla som provat klädsim.
    Så trosor som täcker skinkorna framhäver inte dem som tajta byxor gör?Obestämd

Jag tycker kjol och klänning är sexigt (på vuxna kvinnor), är inte det ett sexualiserande plagg då? 

Kan inte andra plagg som visar en massa hud var sexualiserande? 
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-26 16:00:36 följande:
    Badkläder fyller också praktiska funktioner då det hade blivit alldeles för tungt att simma med vanliga kläder på - det vet nog alla som provat klädsim.
    De flesta plagg, även stringtrosor fyller en funktion för dem som bär dem.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 07:46:17 följande:
    "För att det ser bäst ut" kan ju definitivt ha med attraktion och att känna sig sexig att göra. Varför vill man ha så otroligt tighta byxor till exempel?
    Eftersom det även fanns sexighet som alternativ får man anta att det är utseendet bortsett från att det även kan vara sexigt.

Kan man inte ha smak för vissa kläder, tycka vissa plagg är snygga utan att blanda in sexighet i allt som har med utseende att göra?
    Är det en medveten jag-vill-ligga-signal du sänder ut när du tar på dig något du tycker är snyggt?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 09:23:29 följande:
    Kan ju nämna att jag är emot att barn ska tänka på sitt utseende också. Barn ska vara barn.
    Det finns absolut ingenting som säger att det skulle vara naturligt för barn att inte tänka på utseende.
    Det handlar om att ha ett estetiskt sinne och smak, vilket barn utvecklar tidigt. Precis som de bryr sig om hur deras tekningar, målningar och annat ser ut, har för färger o.dyl. så bryr de sig om sitt eget utseende.
    Därmed inte sagt att de har smak som vuxna, i regel inte men ibland kan de ha det och det är inget du kan göra något åt.

Bryr du dig aldrig om utseendet på kläder du köper åt dem?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 09:23:29 följande:
    Kan ju nämna att jag är emot att barn ska tänka på sitt utseende också. Barn ska vara barn.
    Var frågorna för jobbiga att svara på?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 09:35:15 följande:
    Men de tänker inte på sitt utseende i det avseendet att de vill vara snygga för andra. Det är en sorts utseendefixering och sexualisering jag vill motverka då min dotter såklart blir påverkad av omgivningen som alla andra.

Självklart är det främst det egna smaken det ska passa men att det står tvärt emot att även andra kan tycka det är snyggt stämmer inte och det är precis lika för barn och vuxna.
    De flesta klär sig väl främst efter egen smak!?
    Hur gör du?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 09:44:28 följande:
    Efter "egen smak"... jo. Problemet är bara att den "egna" smaken, särskilt för barn, ofta är otroligt påverkad av omgivningen och av andra barn eller saker de ser på tv och nätet. Tror inte det är så mycket "egen" smak egentligen, utan snarare ett behov av att passa in i dagens sexualiserade samhälle.
    Tro mig, vuxnas smak är påverkad av andra i mycket högre grad än barns.

Jag ställer frågan igen: signalerar du medvetet jag-vill-ligga när du har på dig något du tycker är snyggt?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 10:06:57 följande:
    Nej, inte alls.

Skojar du? Du är mycket mer ute och rör på dig, ser, upplever och exponeras för påverkan genom reklam, kändisar i media, vänner och bekanta mm.
    Till skillnad mot ditt barn är det vid shopping samma person som påverkas som håller i plånboken och väljer när du handlar åt dig själv.
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 10:06:57 följande:
    Nej, inte alls. Men som jag redan skrivit tidigare är "att signalera att man vill ha sex" inte alls samma sak som att "sexualisera sig själv".
    Vad är skillnaden och vilket av dem stämmer bäst in på dig själv?

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(