Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-27 09:58:59 följande:
Och jag tänker stå på mig och agera förälder istället för kompis. Under hela helgen gick hon omkring i bara string och tröja här hemma bara för att trotsa. Så barnslig är hon. Hon har fått en del "pubertetsfläsk" på rumpan och det syntes att skinkorna dallrade lite när hon gick omkring här hemma. Jag tror inte hon tänker på det själv, och jag sade såklart ingenting om det, MEN det är typiskt en sådan sak som hon kan bli mobbad för i skolan.
Om hon exempelvis skulle ha string och tunna byxor skulle dallret synas tydligt, och hon kanske skulle bli retad. Det syns däremot INTE när hon har vanliga trosor som håller skinkorna på plats.
Ni får tycka att jag lägger mig i hennes klädval för mycket, men helt ärligt låter ni mer som henne än som vuxna...
Bli mobbad för vad? Att hon har daller på rumpan, så därför ska hon dölja sin bak tycker du? Jag tycker att du istället borde fundera över vad du kan göra för att hjälpa din dotter att avdramatisera den förändring som kroppen går igenom och allt det för med sig och stärka henne i sig själv så att hon varken mobbar andra tjejer med fett på baken eller blir ledsen om hon får höra kommentarer om det där.
Vanliga trosor håller för övrigt inte varken in fett eller håller det på plats. I så fall får du köpa shapewear till henne men det är verkligen inget jag själv skulle vilja trycka in min tonåriga dotter i.