Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Zoja skrev 2013-08-25 16:32:07 följande:
    Jag tycker, som jag tidigare skrivit, att barn inte borde tänka på vad de har för underkläder, smink eller liknande, utan vara just barn. Ett barn behöver inte utforska sin kropp och identitet på samma sätt som en tonåring vill göra. Och string är ett plagg som många börjar använda i tonåren just för att testa nya saker, men ett barn ska inte göra det.

Varför ska ett barn tänka på hur de ser ut i kläder och underkläder? Det tänket hör till tonåren till. En 13-åring tycker jag kan få bära string, för att i den åldern börjar man hitta en egen identitet och göra sig fri från sina föräldrar. String är för mig inget barnplagg, likaså att bh inte är för barn. 
    OK, så vad du säger är att barn inte tänker på sitt utseende innan de kommer i tonåren? Kan meddela att där har du definitivt ruskigt fel.
  • Anonym (vad göra?)

Kan sammanfatta alla tre stringtrådar (haha) så här:

- jag kommer in och frågar hur jag ska tackla min dotter då jag upptäckt stringtrosor i hennes rum
    - massor av människor kommer in och berättar för mig att hon såklart ska få prova och ha om hon vill, eftersom string inte alls är ett sexigt plagg - man kan lika gärna ha det för att det är skönt
    - en annan tråd skapas där frågan är om 7-åringar ska få ha string
    - i den nya tråden är string helt plötsligt ett sexuellt plagg igen som inte har på barn att göra. Vad hände med bekvämligheten?
    -

Om ni går efter majoriteten av rösterna i pollsen kan alla konstatera att string ÄR ett sexuellt plagg (oavsett av vilken anledning man bär det) som inte har på små barn att göra. Att då förbjuda sin dotter detta plagg utanför husets väggar för att jag inte vill att hon ska sexualiseras riktigt än (vare sig av andra ELLER av sig själv) - är det verkligen så fel?

• Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:03:19 följande:
    oj jäklar, snacka om överbeskyddande förälder.
    och vaddå du vet bäst?, vet du vilken bh-strolek och vilken modell som passar bäst ju för hennes tuttar osv? vet du vilka bindor som är bäst för henne också då???. hon är hör och häpna en egen individ och vill hon ha string så ja vad är problemet?, för jag antar att vi snackar om en tonåring här?.
    Problemet är att string sexualiserar. Det är inte "en trosa som alla andra". Den är designad för att visa rumpan och det i sig är sexualisering som jag som förälder inte låter min dotter genomgå.
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:14:35 följande:
    den är designad för att inte ge troskanter på byxor/kjolar. jag har själv inte string eftersom jag tycker det är väldigt obekvämt, men jag har testat.
    du låter inte som en förälder, mer som något curlande pucko som vill ha sin lilla dotter kvar.
    får hon ha bh om hon har bröst då?
    Skitsnack. För det första ger string troskanter, fast precis ovanför skinkorna istället för mitt på dem. För det andra finns det sömlösa trosor som inte ger kanter alls. Och för det tredje har hon redan BH eftersom hon börjat få kurvor. BH fyller en viktig, praktisk funktion - det gör inte string. String sexualiserar bara.
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:31:27 följande:
    fast det finns ju sexiga bhar också, glöm inte det.
    du kanske anser det om stringtrosor...har du frågat den som uppfann dem? Om inte så är din åsikt om vad de används till just en ÅSIKT, och hör och häpna så är inte din åsikt en lag, vilket betyder att andra får faktiskt tycka olikt än dig. förstår att det kan vara förvirrande när man lever som diktator i sitt eget hus, men så är det ute i den riktiga världen.
    Ja, och sådana har hon naturligtvis inte.

Stringtrosan "uppfanns" i porrindustrin - det säger väl allt? För övrigt redigt trött på alla små minoriteter som kommer och säger "jamen jag tycker inte så". Nä, men de flesta anser att stringtrosan är ett sexualiserande plagg. Det finns en anledning till att föräldrar inte vill ha det på sina döttrar!
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (sjukt) skrev 2013-08-26 14:47:44 följande:

Du ser ingen skillnad på en 7 åring o på en tonåring??
    Irrelevant. Det handlar fortfarande om att stringtrosan sexualiserar.
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 14:53:09 följande:
    Men ts varför undviker du mina frågor om onani?
    Brukar inte svara på oseriösa frågor.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (sjukt) skrev 2013-08-26 14:53:32 följande:

Det har väl en hel del med åldern att göra??
    Som tonåring börjar man ju exprementera mer än man gjort tidigare med tex den egna kroppen, tänker massor på sex, har kanske sex osv osv osv . 
    Ja, men det är fortfarande så att stringtrosan sexualiserar, och därför vill folk inte ha den på sina barn! Hon får vackert vänta tills hon är 15.
  • Anonym (vad göra?)
    Mineralvatten skrev 2013-08-26 15:00:27 följande:
    oseriöst? Jag frågar bara hur du ska hindra din dotter från att onanera innan hon är 15 eftersom hon enligt dig då får börja utforska sin sexualitet. många börjar ju långt innan med just onani.
    och det är ju sex och det går hon ju inte enligt dig.
    Att onanera är inte detsamma som att sexualisera sin kropp. Dum jämförelse.
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-26 15:08:11 följande:
    TS undviker ALLA frågor....och så undrar hon sedan varför det inte blir en seriös diskussion...Obestämd
    Jag ignorerar alltid korkade eller upprepande frågor.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(