Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

Överdriver vi inte en smula nu?

Ni missar poängen. Det handlar inte om välfungerande familjer där frukten glöms ibland. Har ni överhuvudtaget läst argumenten mot fruktstund och tror att detta är vad det är fråga om?

• chrissepisse
    Kissekatt skrev 2013-08-25 10:35:15 följande:
    Har du  läst trådstaren? Alla förstår att det inte handlar om det traumat eller de tveksamheter som omger fruktstunden vad gäller barn i dysfunktionella familjer. Alla förstår att det är ett problem med de barn som aldrig har frukt, eller ständigt måste se på när alla andra har. TS ber speciellt att vi inte diskuterar det i denna tråd. Det kan man göra i trådar som handlar om detta. Här pratar vi om föräldrar som tycker det är hemskt att man någon enstaka gång har glömt, så att ens barn gudbevars fått titta på just den dagen. DET tycker jag är ett hån mot de utsatta barn som aldrig har faktiskt!!!

Jag har inte läst någon i de andra trådarna som tycker att en glömd frukt är en katastrof för ett "normalt" barn men om ni mår bra av flytta fokus från det egentliga problemet så ska jag låta er hållas.
Svar på tråden Överdriver vi inte en smula nu?