• camme01

Sprutor utan ivf, någon mer?

Hej! 
    Jag och min sambo har försökt få barn i två och ett halv år nu. Jag har PCO och helt uteblivna menstruationer och ägglossningar. Började med pergotime hösten 2012 med enkel, dubbel och trippeldos, men hände ingenting. Sen blev det remiss till sahlgrenska och dit fick vi komma i april 2013. Började med sprutor, menopur som jag tog i 23 dagar, kontroll med VUL och sen ovitrelle och försöka själva hemma. Jag blev gravid men tyvärr slutade det i missfall v.7. Nu är vi igång med vår andra behandling och jag har sprutat i 10 dagar nu med menopur. Har lite svårt att hitta trådar där man diskuterar detta, dom flesta handlar om ivf. Så jag undrar: Är det några som vill följas åt som använder menopur el liknande och försöker på egen hand ?? :) 
  • Svar på tråden Sprutor utan ivf, någon mer?
  • Grimm

Hej, jag är på tredje dan med Menopur 300, andra behandlingen, så jag e gärna med i diskussionen:)

• camme01
    Grimm skrev 2013-08-26 20:40:19 följande:
    Hej, jag är på tredje dan med Menopur 300, andra behandlingen, så jag e gärna med i diskussionen:)
    Kul:) ok, spännade! tar du 300 hela tiden el kommer du höja? fick du ägglossning på förra behandlingen? berätta gärna lite :) 
    Själv är jag inne på sprutdag 13. Började med 90 och nu är jag på 112,5 sen fyra dagar tillbaks. Ska på VUL imorrn för andra gången och se om det växer någon blåsa. Den var 10mm den största i fredags, så nu hoppas jag  att det hänt grejer! :) 
  • Grimm

Hej, Jag går på ivf men har provat med insemination innan. Men vi tyckte det blev för osäkert. Jag e gärna med dock o disk menopur då jag tar en högre dos. Varför har ni valt bort ivf? Jag var helt mot det innan men det går undan och är inte så jobbigt som jag trodde.

• camme01
    Grimm skrev 2013-08-27 20:14:03 följande:
    Hej, Jag går på ivf men har provat med insemination innan. Men vi tyckte det blev för osäkert. Jag e gärna med dock o disk menopur då jag tar en högre dos. Varför har ni valt bort ivf? Jag var helt mot det innan men det går undan och är inte så jobbigt som jag trodde.
    Okej! ja, du får gärna vara med här! Vi har väl inte valt bort ivf direkt. Det var jag egentligen som föreslog detta eftersom det "bara" gäller att få fart på mina ägglossningar. inget fel på spermier el äggledare så då kände vi at detta blir ju lite mer "naturligt". Men vi har sagt att om det inte funkar nu, så blir det nig ivf nästa gång. Men läkarna tyckte också att eftersom jag blev gravid efter första så är det synd o inte köra samma behandling igen. När ska du göra äggplock? har du varit inne på VUL än? Jag ska in för tredje ggn nu imorrn och kolla. Hoppas på ovitrelle efter i helgen. Hoppas det ser bra ut bara.
  • Grimm

Hej, ja då förstår jag! Jag ska på första VUL imorgon, den korta metoden gör ju så det går undan. Allt fungerar här med enligt läkarna, varit spontant gravid men fick missfall i tionde veckan. Läkarna räknar det som att då fungerar systemet o jag hade bara otur med resten.. Kände då att jag ville öka mina chanser på detta sättet, plus att det blir mindre press på oss därhemma.

Svar på tråden Sprutor utan ivf, någon mer?