• Sm

Trött på att vara gravid, v39( gnäll )

Ja vad ska man säga! Jag är gravid i v.39 och vill verkligen att bebisen kommer ut nu! Jag vill bara skriva av mig och gnälla här, eftersom folk runt omkring mig verkar inte förstå något!! De ringer varje dag och frågar mig om bebisen tittat ut, som om jag inte skulle säga? Plus jag har BF om 10 dagar liksom!!! Alla har åsikter , den ena säger men promenera , ja om det vore så enkelt som det låter. När folk ser mig, så säger de nej du kommer säkert gå över tiden. För att inte nämna hur de diskuterar min vikt och mag form också. Jag är riktigt trött på vad alla tycker och säger, vrf ska folk lägga sig i? Det som är värre är min svärmor som tror att mitt barn kommer vara hennes, hon säger att bebisen ska kalla henne för mamma , hon vill inte känna sig gammal. Hon säger till hennes son ( min man ) att jag kommer inte låta henne se hennes barnbarn och att jag kommer bara låta min mamma och familj träffa honom. Och ja min man blir självklart ledsen när han hör sånt, vilket inte stämmer ens. Ja mina svägerskor e avundsjuka på mig då jag är gravid , de har inte pratat med mig sedan de fick reda på att jag va gravid. När vi blir bjudna till de så gnäller de framför mig om att de inte hinner göra ngt, de kommer inte hinna till träningen, de kommer inte hinna gå ut mer idag pga OSS. Självklart leker de änglar framför deras bror och han brukar säga att jag överdriver. Det finns säkert mer saker och gnälla om, som jag inte kan sova på kvällen, knappt kan äta och blir mätt, att det är sjukt varmt... Mm. Jag är glad över att jag e gravid och ska få vårt mirakel. Men jag är bara trött på detta.... Och vill ha bebisen i famnen nu, inte i magen

• Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )
  • Sm
    Evyeden skrev 2013-08-26 14:33:08 följande:
    Här är en till som är så less på att vara gravid! Har 6 dagar kvar till bf (andra barnet) jag går runt här i min bubbla, träffar inte någon (bortsett från barn och sambon) vill inte göra någonting, har tappat lusten totalt ! Känner mig som en zombie ! Känner mig begränsad! Fast! Jag väntar på att livet ska börja , hitta på grejer, orka fysiskt leka med min dotter och gå ut på promenad, åka och fika med en kompis , just nu är jag bara fast i min gravid kropp med hemsk foglossning och trötthet! Kan ju inte ens knyta skorna själv! Ghaa!

Jag känner precis som dig!! Känns som om mitt liv varit på paus under de senaste veckor, och jag längtar till att ha bebisen och hitta på massa med saker som du nämner!
  • Sm
    Frögurka skrev 2013-08-24 21:22:05 följande:
    Du låter deppig, prata me din bm.

Nej jag tror inte jag är deppig! Tror det är normalt såhär mot slutet faktiskt!
  • Sm
    MarieAlexandra skrev 2013-08-27 02:14:27 följande:
    Bra att du skriver av dig !!! Det behövs speciellt när människor omkring är påfrestande ! Jag gnäller i denna tråd imorn ;-kr

Ja människor omkring verkar inte ha förståelse! Gnäll på du hehe du är inte ensam om det !
  • Sm

Ja sant, har svettats som en gris hela sommaren haha! har aldrig längtat till vintern så mycket som nu.

här är det 7 dagar kvar till BF , känner inget heller... Har BF 3/9

• Sm
    Lotten93 skrev 2013-08-27 22:17:40 följande:
    Jag ligger på BF+4 idag och nu känner jag bara att jag inte vill mer! Nu vill jag bara att han ska titta ut! Jag riktigt längtar efter att få ONT!!

Förstår precis hur  ni känner  Det är påfrestande att vara gravid och det är det inte många icke-gravida som verkar förstå  Blir så less!

Åhhh! Kan förstå dig!!! Jag som inte gått över tiden är trött på det, hoppas din bebis tittar ut snaaart.... Jag längtar oxå till att få ont konstigt nog !! Haha
  • Sm

Hur går det för er? Väntar ni fortfarande?

Här går dagarna segt, känns som om inget händer alls! Men men får väl tänka att om 2 veckor blir det igångsättning

• Sm
    Carla300 skrev 2013-09-02 14:32:19 följande:
    Jag har bf imorgon och är SÅ trött på alla som frågar om jag har några känningar... Kommer inte att våga ringa åt någon mera nu för då tror de bara att det startat. Det jobbigaste med att vänta på bebisen är faktiskt alla människor runt onkring som lägger sig i... Inte konstigt atr man blir osocial på slutet!

Så sant!! Har oxå BF imorgon och inga känningar alls.

Människor förstår inte att det är jätte jobbigt, jag känner mig ganska pressad av de varje gång någon hör av sig. Har varit hemma på sistone och har verkligen ingen lust och träffa någon.
  • Sm
    Purjo78 skrev 2013-09-03 11:00:27 följande:
    Åh, detta är min tråd... Jag hade bf den 28/8 så nu är det 6 dagar över tiden. Jag väntar mitt andra barn och gick 7 dagar över med första. Så nu trodde jag att det skulle vara igång. Men Neeeeeej!!! Slemproppen gick igår och det gjorde den sist också och då var det 4 dagar till...Jag orkar inte längre. Kan den inte bara komma nu. börjar tro att jag blir igångsatt den 12/9. suck!  Som du skriver alla hör av sig till mig... tro mig JAG HÖR AV MIG NÄR DEN ÄR UTE!!! är det så svårt att förstå? Nu känns det lite bättre. Hoppas ni får föda snart. 

Jag förstår dig! Jag e så trött på att vänta, och nu försöker jag ställa in mig på att det kan gå över 2 veckor... Men ändå trist, går och tänker på det hela tiden, och försöker hitta tecken på det, men inget händer , ingen slempropp eller sammandragningar!
  • Sm

Här ligger man sömnlös pga halsbrännan som vägrar släppa och inte pga några värkar som man hoppas ! Trist....

• Sm

Vad gör ni för att fördriva tiden? Min dag känns som ett år, jag städar, damsugar , moppar nästan varje dag men ändå så går det så dödligt långsamt....

• Sm

Natten var ganska jobbig, hade halsbränna och ryggont! Men nu är jag ändå pigg vilket är ganska konstigt då jag knappt sov 3 timmar totalt !

Jag har fortfarande inga känningar, och imorgon ska jag träffa min BM. Jag som trodde att sista gången var förra veckan

• Sm
    Nénharma skrev 2013-09-05 11:43:57 följande:
    Jag är också trött på att vara gravid. Var jättekonstig i magen igår och sprang på toa säkert 10 gånger på 2 timmar så man fick ju upp hoppet lite, men sen dess har det varit stendött. -_-

Så himla jobbigt när inget händer...!

Hur långt gången är du?
  • Sm
    Nénharma skrev 2013-09-05 18:07:24 följande:
    38 + 2 iofs så det är väl lååång tid kvar. 

Hoppas vi får våra bebisar så snart son möjligt !
  • Sm
    Carla300 skrev 2013-09-06 13:25:27 följande:
    BF+3. Fick en hinnsvepning idag. 2cm öppen och bara en tjock kant kvar av tappen. Hoppas att det sätter igång i helgen nu då! Falskt alarm inatt. Trodde verkligen att det var på gång.

Åhh jag är oxå på BF+3, men min bm vägrade göra hinnsvepning.

Hoppas du händer ngt snart! Håller tummarna
  • Sm

Jag har läst runt här att många får göra det om de gått över tiden. Men jag vet inte varför, min BM tyckte jag hade en normal graviditet så kanske därför hon inte gjorde !

• Sm
    Nénharma skrev 2013-09-06 14:58:09 följande:
    Ja jag har ingen koll som sagt. Men det borde vara mildrare än igångsättning om det nu funkar iaf? 

Det är nog mildare än igångsättning , men det funkar inte på alla
  • Sm

Vår son föddes den 7de sep , grattis till er andra som fått! Och ni som fortfarande väntar lycka till! Väntan e jobbig men så värd i slutet

Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )