• MelaB82

Tips på bra bärsjal efterfrågas!

Som rubriken lyder så vill jag gärna ha tips på bra bärsjalar. Jag har aldrig använt en tidigare så jag vill gärna skaffa mig en som är lätt att knyta och som inte är så fasligt dyr heller. Jag skulle kunna sy själv men med en 6-veckors bebis så blir det inte mycket tid över till sånt
    Så, tipsa på!

• Svar på tråden Tips på bra bärsjal efterfrågas!
  • Pandamamma79

Vill tipsa att söka "bärsjal" på tradera. Bra priser och har hört bra om flera.

Har själv en Mysak och den är bra. När man väl kan knyta så blir det lättare.

Kolla in på bärsjal.se

• humlesurr

vi har en från minimundus - den funkar jättebra för oss! Lite för varm mitt i sommaren, men annars är den kanon :) den är i ekologisk bomullstrikå och dessutom ganska snygg (randig) ;)

• Flickan och kråkan

Mam eco. Min favorit är sino, men skulle inte köpa den till ett barn som redan är 6 veckor. En av de stadigare trikåsjalarna: mam, wbs (wrapsody Bali stretch). Kolla på sjalbarns köp och sälj.

• Dr Mupp

Storchenweige är min favorit. Stadig och bekväm.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • minerva123

Jag har använt en trikåsjal från Granit, kostade 299 kr om jag minns rätt. Tycker den har funkat jättebra, med förbehåll för att vi aldrig använt den för raska långpromenader eller annan "tung" belastning. Gillar att den är mjuk och ganska tunn och har smala ändar så det blir inte en massa tyg över. Använder ergonomisk sele (Pognae, en superbra sele tycker jag!) utomhus för längre promenader. Har precis i dagarna köpt en vävd långsjal BB-slen eftersom sonen börjar bli för tung för trikåsjalen, väger nästan 7 kg nu.

• olarok

Hej. Jag har en vävd bärsjal från loolyby www.loolyby.com. Jag var lite rädd att jag ska inte kunna knyta den men loolyby erbjuder också diplomerad rådgvning. Jag var med deras bärsjal workshop och det var jätte bra! Workshopen var också helt gratis! Nu använder jag min bärsjal varje dag och jag älskar den

Svar på tråden Tips på bra bärsjal efterfrågas!