• Ello1

Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?

Jag har en 6-veckors bebis som brukar amma ganska ofta och länge, men idag har han knappt varit vaken! Vid 8 på morgonen var han vaken 30 min, sen nån kvart på eftermiddagen, men sen har han bara ammat 30-45 min, sovit 30 min, i Vid bröstet har han knappt haft ögonen öppna. Han har inte heller haft sovstunder längre än 30 min.
    Är det ett utvecklingssprång? Eller är han påväg att bli sjuk?

• Svar på tråden Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?
  • EJai

Jag hade kollat med 1177. kanske ingen fara men känns som det varit väldigt mkt sömn.

• Mumin80

Får han i sig tillräckligt med mat, funkar amningen?

Jag skulle nog ringa 1177 i alla fall.  

• EJai

tänk på hans blodsocker för blir det lågt så får man en trött bebis

• Ello1

Känns som att 1177 alltid skickar en till akuten, senast förra veckan när jag ringde. Apropå blodsockret, han ammar ju med korta intervaller, o äter trots stängda ögon, så jag tror inte att det är det..

• Aileen Allannah

Hur känns dina bröst? Känns det som att han äter som han brukar, trots att han sover? Går det att väcka honom?

• Ello1

Ja amningen funkar! Men har kompletterat med lite ersättning idag... Han brukar bli väldigt arg om han inte blir mätt. Men det verkar han bli.. Ska kanske testa komplettera med ersättning igen nu på kvällen!

• Ello1

Ja jag känner att han äter och blöjorna är ganska fulla och har varit det hela dagen!

• Aileen Allannah
    Ello1 skrev 2013-08-24 21:12:50 följande:
    Ja jag känner att han äter och blöjorna är ganska fulla och har varit det hela dagen!
    Då hade jag nog bara utgått från att han har en trött dag. Personligen hade jag avvaktat till i morgon för att se hur han är då, men är du orolig så ring och prata med 1177 och hör vad de säger.
  • Papricorn

Ingen fara. Så hade min kille det vid flera tillfällen, växte som en galning de dygnen!

• Envis
    Ello1 skrev 2013-08-24 21:10:29 följande:
    Känns som att 1177 alltid skickar en till akuten, senast förra veckan när jag ringde. Apropå blodsockret, han ammar ju med korta intervaller, o äter trots stängda ögon, så jag tror inte att det är det..
    De skickar en oftast till akuten, när barnen är så små, för att man inte ska chansa.. 

Tycker du han får i sig lika mycket som vanligt då? 
Svar på tråden Bebisen har inte haft någon vaken stund, är det ok?