Anonym (my) skrev 2013-08-25 09:32:27 följande:
Ok:) Jag var 29 när jag fick vårt första barn och nr två kom strax över två år senare. Innan dess var jag tillsammans med en kille som så här med facit i hand absolut inte var rätt för mig. Jag kände aldrig under de åren att jag ville ha barn. Nu efteråt inser jag att jag ville inte bilda familj med honom...
Jag tyckte oxå att barn var skrikiga och snoriga, helt enkelt bara väldigt jobbiga. Hur i hela fridens namn skulle jag vilja ha en sån
Sen träffade jag min nuvarande underbara man och allt föll på plats väldigt fort. Där var han ju... han ville jag ha som far till mina barn. Vi kände båda instinktivt att det var vi två...Och plötsligt var längtan väldigt stor efter att få barn och eftersom jag var 28 år så kände vi båda att det var dax att sluta med p-piller. För tänk om det tog jättelång tid att bli gravid. Det hade man ju hört många som kämpade med. Slutade i mars och hann få en mens och sen tog det sig.
Är så innerligt glad över mina ljuvliga ungar. Visst skrek de och snorade de oxå

men om du visste vilken otrolig kärlek man kan känna till sina barn. Går inte att i ord beskriva. Skulle gå genom eld och vatten för dem.
Du älskar väl dina föräldrar? Plussa på den kärleken tusen ggr om. Jag lovar! Det bästa i livet.
Tänk att ha en nyväckt och gosig bebis i pyamas som sitter tryckt intill dig och bara avgudar dig. Eller som mina nu tonåringar, jag älskar när de kramar mig och säger att de älskar mig.. Bland sina kompisar

Det är lycka
Tänk efter innan det tiden springer iväg och åren går. Kanske du vill ha syskon så småningom och det kan ta tid att ta sig...Jag är så glad och lycklig över att vi lyckades få barn så lätt och innan jag blev så gammal. Förhoppningsvis kommer jag orka med barnbarn om jag får några

Nja det är inget fel på min kärlek till min blivande make ;) vi har det verkligen perfekt, helt utan gräl, ett fantastiskt sexliv och otroligt kul ihop. Jag tror att det är delvis därför jag inte vill ha barn.. Jag ser hur alla mina vänner som har barn grälar, är olyckliga, har inget sexliv, tristess eller ingen tid till varandra. Jag vill inte riskera att få ett liv som deras! Jag vill bara njuuuta av min man varje dag :) Ha våra weekendresor, gården och djuren och våra projekt och fortsätta ha det så här bra :) Mitt liv är precis vad jag alltid drömt om, jag vill inte ändra någonting alls.
Du tycker att dina barn är fantastiska och så ska del väl vara. men jag kan verkligen inte se något underbart i mina vänners barn eller familjeliv. Det tilltalar mig inte alls :(
Men jag vet att min man har en längtan och den får jag möta