Inlägg från: PrinsessanLeia |Visa alla inlägg
  • PrinsessanLeia

små bröst

Trivs skitbra med mina 70A. Passar min nätta kropp. Däremot tror folk att bröststorlek är något som är ok att dryfta offentligt, ja alltså kommentera huruvida jag har små eller stora bröst. Som om jag inte visst det själv. Ärligt talat skiter jag i vad killar anser om mina tuttar, själv gillar jag dem och det kan ju aldrig vara en överraskning att jag har små bröst liksom. Dessutom är jag för gammal för att hålla på och oja mig över nåt sånt, de har funkat bra att amma två barn med och är frotfarande snygga vid 34.

• PrinsessanLeia

Jag har väl också haft mina komplex men hela jag är en nätt person som som gillar fysisk aktivitet så jag kan inte annat än inse att mina bröst är helt perfekta för mig och har även kommit till insikten att jag inte har nåt skäl att vantrivas med mig själv.

• PrinsessanLeia

Äh jag tycker att alla bröst är bra utom de som ger bäraren fysiska besvär. Det tråkiga är att så många kvinnor inte tycker om sina bröst, vad killarna tycker är inte lika viktigt för det är inte för dem brösten finns till. Jag anser att vi bör vidga vår syn på bröst och vilka som anses fina för alla bröst är vackra och det behövs visas kvinnor med olika typer av kroppar som trivs med sin kropp i media. Själv är jag en nätt, okurvig filur med modell mindre bröst som tycker jag har en fantastiskt funktionell och proportionell kropp som liksom fixar allt jag bestämmer mig för fysiskt. Det sjukaste med det rådande bröstidealet är att berusade snubbar har ett behov att berätta för mig att jag har små bröst, jag är ledsen att behöva berätta för dem att jag faktiskt inte finns till för att uppfylla deras visuella behov. Omvänt finns det kvinnor med väldigt stora bröst som teäffar på snubbar som typ pratar med deras bröst utan att se dem i ansiktet, och dessa kvinnor blir också oftare sedda som mindre intelligenta och upplever att många inte lyssnarpå vad de har att säga. Vad gäller bröstens funktion så spelar det ingen roll för mina barn att de fått käka bröstmjölk från ett par mindre bröst, de är lika friska och var välnärda bebisar och det hade liksom ine varit någon skillnad om jag haft megatuttar. (Och kan man inte amma går det lika bra med ersättning :) )

• PrinsessanLeia

Ja så kan man fundera om det var det jag skrev? Kanske var det inte det men eftersom du tror att alla som vänder sig mot objektifiering av kvinnokroppen är rabiata lesbiska feminister så lämnar vi diskussionen. Män och kvinnor ska respektera andra männiksor och man har ibgen rätt att kommetera någon annas kropp.

Anonym (Mestre) skrev 2013-12-02 17:34:08 följande:
    Varför inskränka sig till bröst? Alla människor är ju lika vackra. Hela människan. Halleluja! Och ja, män som tittar på en kvinnobröst är svin. Och de som tar på dem, är något ännu värre. Lesbianer som kollar bröst är däremot ädla.

• PrinsessanLeia

Vad jobbigt att känna att självsäkerheten är beroende av brösten. Finns det inga positiva saker med din personlighet som kan boosta upp din självkänsla istället?

Linda7591 skrev 2015-01-03 12:02:29 följande:

Piller för bröstförstoring - sv.procplus.net/&a_bid=902a7dad Efter bara några veckors behandling började jag märka skillnad på mina bröst, de blev rundare och fastare. Nu har jag använt era tabletter 3 månader och jag känner mig mycket mer självsäker än tidigare.

• PrinsessanLeia

Vi har ett gemensamt ansvar att inte yttra preferenser på det sättet att man trycker ned de som inte motsvarar preferensen.

Anonym (Mestre) skrev 2015-01-01 09:45:26 följande:

Fast nu är det så här att vi har nåt som heter yttrandefrihet. Vill du ta bort den?

• PrinsessanLeia

Nej att du inte förstår något fattar jag.

Man kan uttrycka preferenser men då ska man göra det utan att trycka ned andra som inte motsvarar de preferenserna. Vanligt folkvett m a o. Vad gäller vår syn på kroppar råder det en extremt snedvriden mediabild där det egentlgen inte finns någon som uppfyller kraven, inte ens fotomodellerna själva eftersom de retuscheras.

Jag kan gå in i en av de fjortontusen kukmätardiskussionstrådarna på detta forum och skriva att den perfekta kuken ska vara exakt 15,5 cm lång, ha en omkrets på 14 cm och vara böjd fem grader åt vänster och att alla andra kukar inte duger. Eller så väljer jag ett annat angreppssätt. Vad tror du är bäst för de osäkra bekräftelsesökande killarna som läser tråden?

Anonym (Mestre) skrev 2015-01-19 09:12:34 följande:

Struntprat. Inget fel alls att tala om vad man tycker är vackert. Själv har jag alldtid föredragit kvinnor med stora bröst. Skulle det vara "ädlare" att föredra små bröst, menar du?

Svar på tråden små bröst