Inlägg från: Anonym (Mestre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mestre)

små bröst

Anonym (Smått) skrev 2013-08-26 16:10:19 följande:
    Ja men tror du inte att personligheten är många gånger viktigare? Vill du vara med någon som tycker att kroppen/brösten är viktigare än personen? Skulle du hellre vara med en kille som hade "snygg" kropp eller som du faktiskt tyckte om precis som han var?

Jag vill vara med någon som jag uppskattar, har roligt med, kommer överens med osv. 

En vacker person för mig är någon jag uppskattar på så många fler sätt än en kropp. Blir jag kär i någon så är den personen den vackraste jag vet, för jag är ju kär.

Jag tror inte dina bröst är jättefula alls.  
    Värst vad du verkar djup då
  • Anonym (Mestre)
    Anonym (x) skrev 2013-08-26 16:14:10 följande:
    Ja, min man tillhör dem som gillar rumpor framför tuttar. Dessutom tycker han stora bröst ser lite "kossigt" ut. Han gillar vältränade, starka kroppar, och på dessa passar en mindre byst bättre. Han föredrar helt klart en b-kupa framför en d-kupa.
    Män säger det deras fru/flickvän vill höra. Har hon små tuttar, säger han att han gillar små tuttar; har hon stora, gillar han stora. Samma sak med kvinnor. De säger det mannen vill höra.
  • Anonym (Mestre)
    Anonym (x) skrev 2013-08-26 16:18:15 följande:
    VI har inte riktigt den relationen. Och jag ser ju vad han tittar efter på stan.
    Naturligtvis. Du och din man är ju undantagen (som bekräftar regeln) :)
  • Anonym (Mestre)

Stora tuttar är grejen. Små tuttar, inte hett alls.

• Anonym (Mestre)

Män med storbystad mor, attraheras av storbystade kvinnor. Det visade Freud.

• Anonym (Mestre)
    HasseA skrev 2013-08-28 11:27:51 följande:
    ...och Freud hade ju verkligen rätt i alla han trodde, anser man ju nuförtiden...
    Det är på modet att klanka ned på Freud. Ändå används han i tid och otid, av folk som påstår sig ogilla vad han skrev (om de nu har läst honom är naturligtvis en annan femma), när det passar dem. Bortträngning, det undermedvetna, förnekelse, etc., är vedertagna begrepp.
  • Anonym (Mestre)

Tänder inte på kvinnor med små tuttar

• Anonym (Mestre)
    PrinsessanLeia skrev 2013-11-30 20:05:22 följande:
    Äh jag tycker att alla bröst är bra utom de som ger bäraren fysiska besvär. Det tråkiga är att så många kvinnor inte tycker om sina bröst, vad killarna tycker är inte lika viktigt för det är inte för dem brösten finns till. Jag anser att vi bör vidga vår syn på bröst och vilka som anses fina för alla bröst är vackra och det behövs visas kvinnor med olika typer av kroppar som trivs med sin kropp i media. Själv är jag en nätt, okurvig filur med modell mindre bröst som tycker jag har en fantastiskt funktionell och proportionell kropp som liksom fixar allt jag bestämmer mig för fysiskt. Det sjukaste med det rådande bröstidealet är att berusade snubbar har ett behov att berätta för mig att jag har små bröst, jag är ledsen att behöva berätta för dem att jag faktiskt inte finns till för att uppfylla deras visuella behov. Omvänt finns det kvinnor med väldigt stora bröst som teäffar på snubbar som typ pratar med deras bröst utan att se dem i ansiktet, och dessa kvinnor blir också oftare sedda som mindre intelligenta och upplever att många inte lyssnarpå vad de har att säga. Vad gäller bröstens funktion så spelar det ingen roll för mina barn att de fått käka bröstmjölk från ett par mindre bröst, de är lika friska och var välnärda bebisar och det hade liksom ine varit någon skillnad om jag haft megatuttar. (Och kan man inte amma går det lika bra med ersättning :) )
    Varför inskränka sig till bröst? Alla människor är ju lika vackra. Hela människan. Halleluja!

Och ja, män som tittar på en kvinnobröst är svin. Och de som tar på dem, är något ännu värre.

Lesbianer som kollar bröst är däremot ädla.
  • Anonym (Mestre)
    PrinsessanLeia skrev 2013-12-04 19:53:06 följande:

Män och kvinnor ska respektera andra männiksor och man har ibgen rätt att kommetera någon annas kropp.

Fast nu är det så här att vi har nåt som heter yttrandefrihet. Vill du ta bort den?
  • Anonym (Mestre)
    PrinsessanLeia skrev 2015-01-11 00:37:05 följande:

Vi har ett gemensamt ansvar att inte yttra preferenser på det sättet att man trycker ned de som inte motsvarar preferensen.

Struntprat. Inget fel alls att tala om vad man tycker är vackert. Själv har jag alldtid föredragit kvinnor med stora bröst. Skulle det vara "ädlare" att föredra små bröst, menar du?
  • Anonym (Mestre)
    Anders 386 skrev 2015-01-19 10:13:47 följande:

Jag föredrar dom bröst som sitter på den jag tycker om...  Storleken är ointressant så länge det ligger inom det normala. Riktiga jättebröst är förstås inte speciellt snyggt..  

Oftast är det väl så att folk inte är medvetna om vad de gillar, men att det ändå visar sig i valet av partner. Om en snubbe under livet har haft fem flickvänner, och säger att han inte har några speciella preferenser, men att det visar att samtliga dessa fem har haft en viss hårfärg och en viss byststorlek, så kan det knappast vara en slump.

En klassisk bild är att flickvänner tenderar att likna killens mamma i viss mån, och pojkvänner tenderar att likna tjejens pappa.

• Anonym (Mestre)
    PrinsessanLeia skrev 2015-01-19 16:03:49 följande:

Nej att du inte förstår något fattar jag.

Man kan uttrycka preferenser men då ska man göra det utan att trycka ned andra som inte motsvarar de preferenserna. Vanligt folkvett m a o. Vad gäller vår syn på kroppar råder det en extremt snedvriden mediabild där det egentlgen inte finns någon som uppfyller kraven, inte ens fotomodellerna själva eftersom de retuscheras.

Jag kan gå in i en av de fjortontusen kukmätardiskussionstrådarna på detta forum och skriva att den perfekta kuken ska vara exakt 15,5 cm lång, ha en omkrets på 14 cm och vara böjd fem grader åt vänster och att alla andra kukar inte duger. Eller så väljer jag ett annat angreppssätt. Vad tror du är bäst för de osäkra bekräftelsesökande killarna som läser tråden?

Fast nu är det ju faktiskt så att vi har yttrandefrihet i det här landet. Vem är du att berätta för folk vad de ska säga och inte säga, du moralist! Men du kanske föredrar att vi inrättar en nomenklatura - som i arabländerna t.ex. -,som bestämmer vad folk får säga och inte, och att de som bryter mot påbuden, straffas med döden eller spöstraff och fängelse?

Om du vill skriva om vilken kukstorlek som du tycker är den ideala och vilka kukstorlek du ogillar, så varsågod; jag kommer inte att försöka hindra dig. Om nån sen känner sig kränkt över det så är ju det deras business.
  • Anonym (Mestre)
    Tom Araya skrev 2015-01-19 23:06:25 följande:
    Precis....istället för att säga "jag gillar inte små bröst" kan man säga "jag gillar stora bröst". Man har sagt nästan samma sak men budskapen tas olika positivt/negativt av de som har stora eller små bröst.
    Man kan säga mycket. Problemet uppträder när somliga försöker bestämma vad andra får säga respektive inte får säga.
  • Anonym (Mestre)

Vilka av ovanstående bröst gillar ni bäst? Jag föredrar de stora.

• Anonym (Mestre)
    Anonym (Kille) skrev 2015-02-02 11:45:05 följande:
    Båda tjejerna är snygga men jag föredrar tjejen med de små brösten ;)
    Precis, smaken är som baken. Det hela är subjektivt. Man är inte "bättre" eller "sämre" för att man föredrar små bröst framför stora eller tvärtom, eller om man nu skulle föredra såväl små som stora.

För mig är tjejen med med de små brösten på bilden, avtändande. Visst har hon ett sött ansikte, men hon väcker ingen som helst sexuell lust hos mig. Hon med de stora däremot...:)
  • Anonym (Mestre)
    blixtmannen skrev 2015-02-02 13:45:40 följande:
    Inte så ofta kvinnor tänker på att män kan ha känsliga bröstvårtor
    Problemet är som jag upplever det att en del kvinnor UTGÅR från att mäns bröstvårtor skulle vara en erogen zon. Har råkat ut för det flera ggr och har då fått säga till dem att låta bli. I mitt fall är bröstvårtorna lika erogena som lilltånaglarna, d.v.s. inte alls.
  • Anonym (Mestre)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-02-08 13:55:08 följande:
    Jag har avhandlat detta förut men tåls nog att nämnas igen. Kvinnlighet sitter inte i brösten utan i det som vilar på axlarna, visst gillar alla olika men finns inte en vettig människa som väljer en partner efter brösten, så bara för att han nämnde att han gillar större så är det just tydligen att du har egenskaper och egenheter som är värt mer i hans ögon. Sen är jag övertygad att även om han skulle ha hjöt dina bröst till skyarna så hade du haft denna problematik iaf över vad du tycker om dom, för vad andra tycker om dig förändrar inte vad du tycker...
    Det finns väl ingen vettig människa som "väljer" partner bara efter "det som sitter mellan axlarna" heller!?

När man attraheras av någon så är det väl helheten det handlar om. Människor är inte bara rationella, utan också sinnesstyrda: synen (skönheten; där ingår brösten), hörseln (rösten), känseln (beröring), Lukten (doften), smaken (kroppsvätskor).

Det finns en ganska spridd, men absurd, uppfattning, i vissa kretsar, att människans "egentliga väsen" skulle sitta i huvudet, och att sinnena är irrelevanta.

Det var poppis i början av 1900-talet, med dessa s.k. "intellektuella äktenskap". Egentligen handlade det ju om "resonemangsäktenskap", alltså relationer som gick ut på att äktenskapet skulle GYNNA båda parter (Gunnar & Alva Myrdal är ett exempel). Det är ju inte kärlek, utan cynism!
Svar på tråden små bröst