Inlägg från: oraklet från delphi |Visa alla inlägg
  • oraklet från delphi

Olydiga barn?

FaberCastell skrev 2013-08-27 09:00:23 följande:

Ja man tycker ju att det borde vara så enkelt. Kulan har tagits bort massor av gånger och lika många gånger har vi sagt att han riskerar att svälja den ifall han har den i munnen. Likt förb. stoppar han in den och till slut svalde han den. Efter det var han chockad och sa att han aldrig skulle göra om det men jag vet inte om jag tror på det...

Lösningen är alltså att ta bort alla källor till problem och fösa dom som boskap som jag beskrev tidigare? Jag vet att det fungerar men tycker att det borde gå att få dom ta fram det förstånd dom visar på andra håll? I fallet med badrummet då jag behövde be dom vänta medan jag hämtade shampoo så skulle jag helt enkelt låst in dom? Känns inte riktigt rätt väg att gå. Skulle helst vilja kunna lita på dom och ge dom ansvar istället för att begränsa dom. Jag vet ju att dom kan klara det.
    stå där när de badar/duschar säga att du inte kan gå därför att de tömmer flaskorna då... då kanske det inte blir så kul längre & ts när du var i grekland kanske de skulle hjälpt till med dig att packa istället så hade pool incidenten kanske aldrig hänt? kanske ska få med dem mer i vardagliga saker som att de hjälper dig att plocka undan etc typ ge dem en spray flaska med såpa & en trasa be dem torka nåt medans du gör något annat mm ts jag vet hur jobbigt det är har själv liknande problem men det har blivit bättre när jag låtit dem vara med mer i vardagssysslor
  • oraklet från delphi
    FaberCastell skrev 2013-08-27 11:53:18 följande:
    Skönt att det finns fler i samma sits. Att sexåringen är drivande har jag också märkt. Jag har hört honom mana på lillebror att göra dumheter samtidigt som han protesterat och sagt att man inte får. Samtidigt som det är roligt att se dom "samarbeta" så är det jobbigt att behöva förbereda sig för det värsta hela tiden.
    i now :) man blir tröttare för mindre...  ;)
Svar på tråden Olydiga barn?