• Anonym (skönhetsmiss)

Jag tänker operera om ansiktet.

Så länge som jag kan minnas så har jag känt att något inte stämmer med mitt ansikte. Jag har lixom inte känt igen mig själv på bilder och i speglar. Ända sedan jag var liten så har jag önskat mig en haka.

Jag har läst på lite om tillståndet "flyende haka" (som jag har) och lärt mig att om man har en liten haka så växer ansiktet med tiden nedåt istället för framåt och man får snabbare ett åldrat utseende. Det kan man mycket tydligt se på mig.

Jag är lite över 30 år gammal nu och har djupa mörka ringar under ögonen då fettet försvunnit därifrån och hamnat på kinderna istället. Jag har fått sånna där "bulldog" linjer bredvid munnen och min näsa har blivit konvex då tippen dragits ned. Min underläpp är oxå mycket större än min överläpp för att kompensera för "glappet" då min haka är så liten. Jag har oxå antydan till kalkonhals trots att jag har en smal och vältränad kropp.

Nu är det dax att göra något åt detta spektakel. Jag vill se ut som min egen självbild. Jag skulle gjort detta tidigare men jag har varit så nervös.

Jag kämpar verkligen emot mitt eget förstånd i denna process. Jag vet ju att denna operation är helt onödig och ungefär lika ologisk att genomföra som att köpa en handväska för hundratusen.

Tänkte skriva lite om min resa i den här tråden. Kanske kan svara på frågor åt någon som oxå funderar på att operera sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-26 10:48
    Om man är nyfken på hur jag ser ut så ser jag ut ungefär såhär fast med ringar under ögonen och lite större näsa och pluffsigare kinder:

drrichardjoseph.com/assets/BeforeAfter/Pictures/103/103A_Before.jpg
  • Svar på tråden Jag tänker operera om ansiktet.
  • Anonym (skönhetsmiss)

Idag skall jag på min första konsultation. Jag är så nervös. Jag har förberett mig genom att INTE sminka över mina mörka ringar under ögonen så att sköterskan verkligen ska se hur det ser ut. Jag har läst att man ska gå på konsultation på flera stället innan man bestämmer sig men vi får se hur jag gör. Känns det bra här så kanske jag kör direkt. Vill bara få detta gjort.

Jag har valt att genomföra denna första konstultation på kliniken KosmetikKirurgi AB då jag läst lite här och där att kirurgen Ivan i Falköping är kompetent och gjort liknande jobb tidigare.

• Mamori

Vad spännande och lycka till! =) Hoppas att det blir jättebra! Hur har du råd? Jag har samma problem med ögonen och är urdålig på att sminka mig, det mörka syns igenom vad jag än gör och ju mer smink jag lägger på, så blir det som påsar under ögonen istället. Hur brukar du sminka dig under ögonen annars, har du något tips? (även om problemet kommer att vara borta för dig snart! ;)

• Anonym (skönhetsmiss)

Tack! :)

Jag tjänar ganska bra och har låga utgifter och ingen bil eller barn. Jag har egentligen ca tio tusen över varje lön men konsumerar i stort sett alltid upp dem pengarna. Jag är alltså helt urdålig på att spara pengar så jag kommer ta ett medlemslån genom facket. Räntan är på ca 5-6% och jag kommer betala av det på ett år. Det är mitt sätt att tvinga mig själv till att "spara" i efterhand. Om jag skulle spara så skulle det ta betydligt längre tid att få detta gjort. Jag tycker det är värt räntekostnaderana för att få det gjort snabbare.

• Duckan

Om du känner att du vill genomgå en op för att få en markerad haklinje tycker jag att du ska göra det. Inga konstigheter faktist.

• Anonym (....)

Du får berätta hur det gick! Antar att du kanske fått rådet att fylla ut ansiktet med fillers/botox?

• tooschoolforcool
    Anonym (skönhetsmiss) skrev 2013-08-26 10:33:04 följande:
    Så länge som jag kan minnas så har jag känt att något inte stämmer med mitt ansikte. Jag har lixom inte känt igen mig själv på bilder och i speglar. Ända sedan jag var liten så har jag önskat mig en haka. Jag har läst på lite om tillståndet "flyende haka" (som jag har) och lärt mig att om man har en liten haka så växer ansiktet med tiden nedåt istället för framåt och man får snabbare ett åldrat utseende. Det kan man mycket tydligt se på mig. Jag är lite över 30 år gammal nu och har djupa mörka ringar under ögonen då fettet försvunnit därifrån och hamnat på kinderna istället. Jag har fått sånna där "bulldog" linjer bredvid munnen och min näsa har blivit konvex då tippen dragits ned. Min underläpp är oxå mycket större än min överläpp för att kompensera för "glappet" då min haka är så liten. Jag har oxå antydan till kalkonhals trots att jag har en smal och vältränad kropp. Nu är det dax att göra något åt detta spektakel. Jag vill se ut som min egen självbild. Jag skulle gjort detta tidigare men jag har varit så nervös. Jag kämpar verkligen emot mitt eget förstånd i denna process. Jag vet ju att denna operation är helt onödig och ungefär lika ologisk att genomföra som att köpa en handväska för hundratusen. Tänkte skriva lite om min resa i den här tråden. Kanske kan svara på frågor åt någon som oxå funderar på att operera sig. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-26 10:48 Om man är nyfken på hur jag ser ut så ser jag ut ungefär såhär fast med ringar under ögonen och lite större näsa och pluffsigare kinder: drrichardjoseph.com/assets/BeforeAfter/Pictur...

Det är ju inte alls något onödigt, det du vill göra, det hade jag också velat och gjort om det var mig det handlade om. Man SKA ju trivas med sig själv, annars kan man aldrig bli lycklig. Det är inget fel alls med det. Det absolut viktigaste för dig just nu är att hitta den allra bästa plastik kirurg du bara kan, du vill ju inte hamna ur askan i elden. Lycka till och hoppas du får det ansikte ( haka) du drömt om hela livet.
  • tooschoolforcool
    Anonym (skönhetsmiss) skrev 2013-08-26 10:38:36 följande:
    Idag skall jag på min första konsultation. Jag är så nervös. Jag har förberett mig genom att INTE sminka över mina mörka ringar under ögonen så att sköterskan verkligen ska se hur det ser ut. Jag har läst att man ska gå på konsultation på flera stället innan man bestämmer sig men vi får se hur jag gör. Känns det bra här så kanske jag kör direkt. Vill bara få detta gjort. Jag har valt att genomföra denna första konstultation på kliniken KosmetikKirurgi AB då jag läst lite här och där att kirurgen Ivan i Falköping är kompetent och gjort liknande jobb tidigare.

PS, tillägg: jag har opererats själv av Ivan för länge sedan, tog ut mina bröstimplantat. Reste hem från USA för att det var så mycket billigare att göra i Sverige, då i alla fall. Jag kände stort förtroende för Ivan, han var trygg och proffsig och jag trivdes jättebra med allt och alla i Falköping.
  • Mamori

Kan också säga att min ögonop (för att slippa glasögon) var ngt av det bästa jag gjort trots atr den inte lyckades perfekt och var dyr då det räknas som kosmetisk operation. Jättenyfiken på att höra hur det gick på konsultationen

• Anonym (skönhetsmiss)

Tack för era inlägg. Konsultationen kändes ganska värdelös. Hon som satt där kunde inte säga mer än det jag redan läst mig till på nätet. Hon kunde knappt svara på mina frågor om hur en operation hos dem går till. Plus att hon sa att det inte gick att göra något åt mörka ringar under ögonen. (Jag har läst om många metoder.) Hon tog lite bilder som hon skulle skicka till kirurgen. Jag väntar på att hon ringer upp och ger mig hans feedback. Vet inte hur jag vill göra nu.

Svar på tråden Jag tänker operera om ansiktet.