Jag tänker operera om ansiktet.
Så länge som jag kan minnas så har jag känt att något inte stämmer med mitt ansikte. Jag har lixom inte känt igen mig själv på bilder och i speglar. Ända sedan jag var liten så har jag önskat mig en haka.
Jag har läst på lite om tillståndet "flyende haka" (som jag har) och lärt mig att om man har en liten haka så växer ansiktet med tiden nedåt istället för framåt och man får snabbare ett åldrat utseende. Det kan man mycket tydligt se på mig.
Jag är lite över 30 år gammal nu och har djupa mörka ringar under ögonen då fettet försvunnit därifrån och hamnat på kinderna istället. Jag har fått sånna där "bulldog" linjer bredvid munnen och min näsa har blivit konvex då tippen dragits ned. Min underläpp är oxå mycket större än min överläpp för att kompensera för "glappet" då min haka är så liten. Jag har oxå antydan till kalkonhals trots att jag har en smal och vältränad kropp.
Nu är det dax att göra något åt detta spektakel. Jag vill se ut som min egen självbild. Jag skulle gjort detta tidigare men jag har varit så nervös.
Jag kämpar verkligen emot mitt eget förstånd i denna process. Jag vet ju att denna operation är helt onödig och ungefär lika ologisk att genomföra som att köpa en handväska för hundratusen.
Tänkte skriva lite om min resa i den här tråden. Kanske kan svara på frågor åt någon som oxå funderar på att operera sig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-26 10:48
Om man är nyfken på hur jag ser ut så ser jag ut ungefär såhär fast med ringar under ögonen och lite större näsa och pluffsigare kinder:
drrichardjoseph.com/assets/BeforeAfter/Pictures/103/103A_Before.jpg