• Nyfniken83

Berätta för mig, vad kommer att hända? Utredning för barnlöshet.

Ni kommer få svar på alla prover och ser dom bra ut så påbörjas behandling. Jag spolades och skulle sen börja med pergotime men blev gravid nån vecka efter spolningen trots att läkaren sa att jag inte hade nån ägglossning på gång. Det ser säkert olika ut på olika kliniker.

• Nyfniken83

Glömde juh, stort lycka till! Kräv en spolning. Har hört att flera blir gravida efter spolning. Jag är nu i v 12

• Nyfniken83

Vi sökte hjälp eftersom vi dels haft oskyddat sex i över ett år och för att vi visste att jag hade pco och aldrig naturliga ägglossningar. Jag vet inte om spolning görs på rutin. På min klinik gör dom det på alla med pco innan dom börjar med någon hormonbehandling. Dom säger att det inte gör ont men det tyckte jag att det gjorde. Det går å andra sidan fort och det är viktigt att se så att man inte har några blockeringar i äggledarna.

• Nyfniken83

Det förstår jag. Men lika bra att sätta igång. Man vet ju inte heller hur lång tid det tar när man väl får hjälp.

• Nyfniken83

Allt beror ju på om det är något mer fel utöver pcon... Är det "bara" pco så lär du nog få hjälp direkt. Håller tummar å tår för er. Uppdatera gärna när du fått svar! Kram

• Nyfniken83

Förstår att det e nervöst men tänk att det här e början på allt. Nu ska ni äntligen få hjälp!

Svar på tråden Berätta för mig, vad kommer att hända? Utredning för barnlöshet.