Inlägg från: snedtak |Visa alla inlägg
  • snedtak

    hjälp! alla gbg-kunniga!

    Som jag förstått det är både Angered och Kortedala delade områden. Det finns alltså ghetto-delar och lugna delar med mest pensionärer. Vet tyvärr inte om de olika delområdena har några namn, men i Angered finns det tex. villa.områden, bondgårdar, etc. också.

    Hisingen är ju väldigt stort och det finns både bra och dåliga delar. Om ni ska arbeta på Hisingen är det en bra idé att leta hus där. Att bilpendla över älven varje dag är inte superroligt.

  • snedtak
    missmami skrev 2013-08-26 14:22:32 följande:
    ok. sambon ska arbeta i partille så det vore ju egentligen smart att leta i partille. men jag är föräldraledig och ska väl börja leta jobb om 6 månader ungefär. 
    har också hört att angered och kortedala är delad.äller nu bara och veta vad är vart.
    blir helt förvirrad av hissingen.. hisingsbacka, backa, backaplan, centrala hisingen.. lite för mkt mig haha..

    men mölndal har jag också hört lite delade meningar om.. bifrost och åby.. ska det vara sämre områden? 
    Om sambon ska arbeta i Partille kan det vara en bra idé att leta bostad i Gamlestaden, Kortedala, Utby, Partille, Öjersjö, Jonsered, Floda eller Lerum. De två sistnämda ligger en bit från göteborg, men har bra kommunikationer och ligger på samma sida Göteborg som Partille.
  • snedtak
    PhilippAh skrev 2021-07-12 12:02:41 följande:
    Har svårt att förstå varför man vill bo i Göteborg med barn, Kungsbacka är ju otroligt fint och attraktivt, och jag skulle själva vilja bo i kommunen mot havet till i Särö/Vallda och Onsala när det blir dags för villaköp.
    Men för att vara realistisk. Ts bästa chans att hitta boende i rimlig prisklass och inom rimlig tidsram är att kolla i förorten mot Partille och Hisingen. Tyvärr är väl allt dyrt idag, men om det är inom Göteborg skulle väl det lite bättre områden vara mot Örgryte och Billdal till.
    Nu är ju tråden 8 år gammal så TS kanske både flyttat till Göteborg och därifrån igen

    Men ang. din fråga har jag svårt att förstå varför man skulle vilja bo i Onsala eller liknande om man arbetar i Göteborg. Jag skulle aldrig vilja bo så att jag var tvungen att bilpendla till jobbet, ha mer än 30 minuters pendlingstid dörr-dörr eller behöva skjutsa barnen till aktiviteter och kompisar för att de inte kan ta sig dit med cykel/buss.
    Alla är olika.
Svar på tråden hjälp! alla gbg-kunniga!