Kub idag med mindre bra resultat
Vet inte riktigt hur jag ska skriva eller varför jag skriver. För ett par veckor sedan fick vi veta att vi väntar vårt 4e barn. Vi blev ordentligt chockade och säkra på att inte fullfölja graviditeten. Ju närmre vi kom aborttiden desto säkrare blev vi på att behålla bebisen. Beslutet känns helt rätt och vi börjar verkligen se fram emot vårt fjärde knyte. Men idag sprack dubblan. Var på kub då jag är 36år. Orolig som fasiken genomgick vi ul'et. Den lille buffade runt och va så fin. Men resultatet blev inte som önskat. 1:254 DS. Phuuu... Nackspallt mellan 21-24mm. BM sa efter resultatet att barnet så jättefin ut, att hon genom ul'et inte kunde se några konstigheter men att man inte kan vara säker och däeför kan göra FVP. Nu sitter jag här och går igenom allt och minns inget. FVP innebär en risk Var det min ålder som drog ner på resultatet, eller mitt blodprov? Eller var ändå nackspallten för bred? Jag vill ha ett friskt barn men hade jag klarat en abort i så sen vecka? Ska vi verkligen genomgå FVP? Någon med erfarenhet?