• Scrubs81

5;2 "dieten"

FREHNI skrev 2013-08-26 15:14:23 följande:
    Nej, jag fastar ju fram till 20.00 eftersom att jag då sedan 20.00 kvällen innan endast ätit 500 (436) kalorier. 

Jag fattar det nog som att det är den vakna tiden den dagen man fastar. Så du lägger dig utan mat dag 1, fastar dag 2 och inleder ätandet morgonen dag 3.
    Men funkar det för dig och du är nöjd, så måste det ju vara bra för dig. Men jag skulle inte kalla det 5:2, för om andra gör så kanske det inte alls funkar för dom. 
  • Scrubs81
    FREHNI skrev 2013-08-26 15:20:06 följande:
    Fasta 24 timmar är ju 24 timmar... hur kan det vara annat? Man räknar ju ALLA dygnets 24 timmar.. 

Visst, är du nöjd så, men i min värld handlar det om att avstå maten vaken tid. Annars skiljer det sig ju inte mkt från en vanlig dag. Eller hur?
  • Scrubs81

När jag läser, så läser jag "den dagen". Dvs den vakna delen av den dagen fastar man. Sen har man sin "naturliga fasta" på nätterna och förlänger därmed denna under fastedagen! Annars får ju kroppen massa kcal att förbränna under natten och då måste ju konceptet falla pladask. Tycker jag! Men jag tar gärna emot konkret länkad info som visar på motsatsen!

Svar på tråden 5;2 "dieten"