Inlägg från: Saken86 |Visa alla inlägg
  • Saken86

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Jag har exakt samma rädslor och nojjor!! Men har bestämt mig för att bara köra, och ta allt det där läskiga eftersom! :)
    Jaiks!! Hehe

• Saken86

Åh vad roligt!! :) kanske kan följas genom denna resa och dela tankar och ventilera här lite. Känns som att det är lite svårt att prata med andra. Verkar inte som att alla lider av Samma rädslor och nojjor. Själv har jag min första äl nu. Känns så sjukt konstigt att inte tänka på att skydda sig utan att medvetet ha sex i syftet att göra barn. Lugnar mig med tanken att det nog lär dröja innan det tar sig så man hinner vänja sig lite. Men sedan tänker jag, shit. Tänk om det tar sig på en gång!? KUL!!! Eller!?!? Hahaha fast när man väl får plusset blir man nog överlycklig oavsett :)

• Saken86

Tror säkert man kommer oroa sig hela tiden!
    Innan man blir gravid, under graviditeten och sedan när barnet är fött lär man oroa sig över om man gör ett bra jobb som manna och allt vad det innebär! Jag är en riktig oroare, så kan ju bara tänka mig!!

Nu har jag en vecka kvar till bim. Nervös som tusan! Är det nåt där? Tänk om det blir plus? Tänk om jag ångrar mig!? Haha ja du hör ju ;)

Hur går det för dig?

• Saken86

Gud vad roligt å höra!!! :))
    Alla får det alltid å låta som att allt varit så självklart och fint från första början. Ingen osäkerhet alls. Men känns fint och höra att det gav med sig när du väl blev gravid. Lite det jag intalar mig själv också. Man växer nog väldigt fort psykiskt och blir stark inför allt som komma skall :)

• Saken86

Min största farhåga är nog att vi bara varit tillsammans i fem månader. Jag har fast jobb men inte han. Vi vill båda, jag vill inte vänta nå mkt länge till. Vill ju ha mer än ett barn liksom. Men så tänker jag tänk om det inte håller, och tänk om han inte är den jag tror. Och tänk om jag blir ensamstående. Klarar jag det? Och ska vi kanske vänta ett, två år? Men då kanske det tar slut då. Och så ska man träffa ännu en ny som man ska vara tillsammans med i flera år. Och så kanske det visar sig att man inte ens är speciellt fertil längre och så ska man stå och svära över det!? Åh. Tänk om man kunde förutspå sin framtid. Och göra kloka val därefter...

• Saken86

Hur länge har ni varit tillsammans med eran partner innan ni bestämde er för att skaffa barn?

• Saken86

Ja, jag var tillsammans med förra killen i åtta år och det höll ju inte. Dock inga barn heller. Nu är jag snart 28 år. Och får panik över att vänta eftersom jag vet inte ens om jag kan få barn. Killen jag är med nu är 30 och har två barn sedan innan. Och han har redan upplevt hela grejen med att separera med barn och han verkar inte ett dugg orolig över nåt. Han verkar bara längta jätte mkt efter en till och han är helt övertygad om att vi är rätt för varann. Det är ju jag med. Nu. Men sånt kan ju fort ändras. Men som sagt. Det kan man aldrig veta.
    Min bästa vän var tillsammans med sitt ex i 7 år. Dom kämpade i ett år för att bli gravida. När deras barn var cirka ett halvår tog det slut med mkt bråk och tjafs. Sedan sade han upp kontakten med både henne och barnet. Detta var även en av mina bästa killkompisar. Så är det nåt jag lärt mig så är det att många år tillsammans inte är någon garanti iaf.
    Bästa är nog att inte tänka så mkt "tänk om och tänk hit och dit" utan bara låta det komma.
    Till helgen har jag min andra ägglossning.
    Händer det så händer det!
    (Haha jo pyttsan, kommer inte tänka på nåååågot annat än, är jag gravid nu???) hahaha ;)

• Saken86

Nä har du!? Vad kul! Vi får följas åt efter vägens gång och se hur det går för varann :)

• Saken86

Amalian83: haha jag var två dagar sen förra bim. Fick också lite panik! Skräckblandad förtjusning kan man kanske kalla det. Sedan dök mensen upp och jag pustade ut lite. Men sen försvann paniken och längtan kom krypandes igen. Haha. Störd man är.
    Väntar med skräckblandad förtjusning på äl nu också. Känner mig en aning schitzofren! ;)

• Saken86

Grattis Amalian!!!!! Vad roligt med ett plus i tråden!! :) själv har jag fått reda på jag ska bli både moster och faster nästa år!! Så bara jag kvar nu verkar det som? Vi prickade då in äl som borde ske idag enligt Ptracker så vi får väl se då. *nervös och livrädd*

Hur mår du nu Amalian efter att du plussat? Känner du dig lika rädd och osäker som innan eller hur känns det nu när du fått ditt plus?

• Saken86

Förväntansfulla: tvillingar!?!? Shit!! :)) då hade jag blivit ännu mer nervös! ;) hur känns det då? Har du tvillingar i släkten på din sida då eller?

• Saken86

Jag fick vad jag misstänker var mens exakt en vecka för tidigt. Så nu har jag ingen koll alls känns det som? En lutealfas på 7 dagar är ju inte så bra. Det hinner det ju inte bli nån bebis på...?? Får väl se hur nästa månad beter sig. Skumt detta

• Saken86

Majsan1980: blödde nog för mkt för en nidblödning. Hade sex med killen och när vi slutade upptäckte vi att jag blödde. Och det har bara varit färskt blod ingen antydan till slemhinna eller koagulerat som det brukar vara. Bara klart, ljusrött. Kom jätte mkt tre första dagarna sedan har det bara minskat. Sista två dagarna har det bara varit blodblandade flytningar.
    Kommer mensen tidigare om det hoppar över äl? Skulle ju isf förklara saken :)

• Saken86

Amalian83: det är det jag inte vet? Försöker läsa om det men tycker det står olika. :S

• Saken86

Hade ju då som sagt En veckas tidig mens. Dock så fick jag sjukt ont i brösten på min egentliga bim 20/10 och har haft molvärk sedan dess. Och idag har jag haft kraftig molvärk i livmodern!? Tänker att det kanske kan vara tidig älsmärta. Enligt appen ska äl ske nu på lördag. Men får man värk i livmodern då? Har även i äggstockarna men det brukar jag ha i samband med äl.
    Känns skumt att det börjar så tidigt. Och väldigt skumt att jag har så mkt värk i livmodern. Nån annan som har/haft så??
    Kan ju såklart inte låta bli att fundera om det kan va grav. Störd som man är. Det är det ju antagligen inte.

Hur går det för er andra??

• Saken86

Grattis Majsan!!! Vad roligt!! :))
    Vad hade du för symptom? Berätta allt! :))

• Saken86

Imorse fick vi äntligen plus!!! Shit! Är i chock ännu :)) hahaha. Vad har jag gjort???? ;)

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?