Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Det kommer bli så bra för dig!

Jag hade bestämt mig att aldrig skaffa barn, av alla de anledningar du skriver och några till. Sen blev jag 34 och insåg att jag kanske missar något.

Innan jag blev gravid hann jag fundera många gånger på om jag verkligen vågar. Nu är jag gravid i v 20 och det är underbart. Dock så kände jag precis i början "shit vad har jag gjort" men nu, speciellt när man sett bebisen på ul så är alla tvivel bortblåsta och allt känns underbart.

• Y o L o
    Saken86 skrev 2013-09-11 19:37:14 följande:
    Yolo: Åh det där var ungefär precis vad jag behövde höra! :)

Ja kör på nu :) jag har tom tänkt bort min rädsla för förlossningen, känns nu som "jaja alla andra klarar ju det så".

Tidigare tänkte jag även att det måste ju va skitäckligt att ha nått som rör sig i magen. Men när jag för 3 dagar kände bebisen för första gången började jag nästan gråta. :)
  • Y o L o
    Saken86 skrev 2013-09-27 22:23:11 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans med eran partner innan ni bestämde er för att skaffa barn?

4 år
  • Y o L o
    Amalian83 skrev 2013-10-05 17:19:40 följande:
    Tack!! Första försöket på första barnet. Vi kommer båda från barnrika familjer så vi (eller iallafall jag) var beredd på att det skulle gå fort.

Nu ska det bli spännande att se hur många panikanfall jag får före bf.

Grattis vad roligt! Jag kunde känna lite panik de första veckorna, men nu i v 23 är det så självklart och jag bara längtar efter bebisen. Lycka till.
Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?