Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?
Snubblade över denna tråden och blev medlem för att kunna vara med :) känner nämligen igen mig väldigt i det som skrivits. Jag har haft många år där jag trodde att jag kanske inte ville ha barn, men det senaste året har det liksom smugit sig in en känsla av att jag är klar för det och vill det. En stor del av det har jag min sambo att tacka för, som varit mer klar än mig under en längre period och som har haft tålamod och väntat på mig. Jag är velig och skiträdd, men min sambo är väldigt "nu kör vi" och "vi tar det som det kommer". Dessutom har han tron på sig själv att han kommer att bli en bra pappa och den tryggheten är det väldigt skönt för mig att ha med mig. Så precis som ett par av er skrivit inkl TS har även vi börjat prova. Jag har inte stenkoll på ÄL eller BIM, men jag har inte passerat första BIM sedan vi började så just nu är det allmänt pirrigt. Om det inte fungerar på en gång, kommer jag att bli stressad? Om det fungerar på en gång, kommer jag att få panik? Hur som så kommer det att bli en spännande höst! Lycka till till er andra.