Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?
Vilken rolig tråd. Jag är där ni var i början när ni la upp tråden! Grattis till era plus och val :)
Vilken rolig tråd. Jag är där ni var i början när ni la upp tråden! Grattis till era plus och val :)
Jag håller med Joss. Det har minskat när man väl bestämde sig. Men jag tror jag alltid kommer vara rädd och osäker.
Berättade allra först för min syster innan v.12, sen berättade vi för resten av familjen, släktingar v.12. De bor ju inte i närheten av oss så vi valde att vänta med att berätta. Om det känns bra att berätta för din familj så gör det
Bor i Stockholm. Vart bor du?
Vilken karusell detta är. Hur vet man att man gör rätt val? Vi har ett bra liv nu som jag är oerhört nöjd med. Tänk om detta valet blir till det sämre? Hjälp...
Jag ska skriva in mig på tisdag. Då kan man be om att få prata med en psykolog en gång i veckan under hela graviditeten. Vilket jag lätt kommer nappa på för att "klara" mig igenom alla tankar. Kanske något även för er andra som behöver någon professionell att prata med?
Reflexen tack för dina ord.
Bara känslan av att ta till hjälp får en att känns sig sämre. Vuxen kvinna som tagit beslutet att skaffa barn som nu är livrädd. Så kan det vata :/
Joss82 tack â¤ï¸
Jag var idag och pratade med en kurator för första gången pga min osäkerhet, 7+4 idag.
Wow visst är känslan helt sjuk? Vi är i v 15 och jag fattar det inte än. Man vet inte hur det ska kännas. Glädje blandat med livrädsla :)