Inlägg från: Velig84 |Visa alla inlägg
  • Velig84

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Vilken rolig tråd. Jag är där ni var i början när ni la upp tråden! Grattis till era plus och val :)

• Velig84

Jag håller med Joss. Det har minskat när man väl bestämde sig. Men jag tror jag alltid kommer vara rädd och osäker.

• Velig84
    joss82 skrev 2014-04-08 11:48:12 följande:

Jag med! Men jag är sån som person helt enkelt, blir osäker och tvivlig när det händer stora saker i livet. Bara att acceptera och våga göra de där stora sakerna ändå!
    Å jag tror jag är gravid... Hur rädd/orolig/nervös/förväntansfull är man inte nu??
  • Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:03:43 följande:
    Åh Grattis! Kommer gå jättebra! 
    Testade positivt idag, men jag var och köpte två test till som jag ska testa med imorgon bitti.
    Jag hoppas så att du har rätt, många känslor nu...
  • Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:07:59 följande:
    Då är det positivt! Man kan aldrig få ett plus om du inte är gravid Förstår det, var så för mig också. Men som sagt när det har landat så kommer allt att lugna ner sig. Kram!
    Tack dina ord värmer.
    Vi ska till mina föräldrarna i påsk (som bor väldigt långt bort från oss och som vi inte träffar så ofta).
    När berättade du för din familj?

Vart i landet bor du?
  • Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:23:55 följande:

Berättade allra först för min syster innan v.12, sen berättade vi för resten av familjen, släktingar v.12. De bor ju inte i närheten av oss så vi valde att vänta med att berätta. Om det känns bra att berätta för din familj så gör det

Bor i Stockholm. Vart bor du?

Jag vill nog inte berätta riktigt än men jag vet inte hur jag ska ta mig undan alkoholen och viss mat utan att dom börjar fundera. Visst jag dricker så gott som inget, men en cider kan vara gott till grillat typ...

Jag bor i Helsingborg.

• Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:36:20 följande:
    Nej förstår det, ville inte heller berätta. Jag berättade tidigare till min syster eftersom vi ofta ses där alkohol är inblandat. Orkade inte hitta på mer historier om varför jag inte ville dricka alkohol. 

Jag brukade säga att jag hade huvudvärk eller magproblem. Hade ju både huvudvärk och magproblem innan grav, men till sist gick det inte längre Huvudvärk går ju alltid köra med och att man har tagit någon alvedon. Tabletter och alkohol är ju aldrig en bra kombination
    Tack för tipset! :)
  • Velig84

Vilken karusell detta är. Hur vet man att man gör rätt val? Vi har ett bra liv nu som jag är oerhört nöjd med. Tänk om detta valet blir till det sämre? Hjälp...

• Velig84

Jag ska skriva in mig på tisdag. Då kan man be om att få prata med en psykolog en gång i veckan under hela graviditeten. Vilket jag lätt kommer nappa på för att "klara" mig igenom alla tankar. Kanske något även för er andra som behöver någon professionell att prata med?

• Velig84

Reflexen tack för dina ord.
    Bara känslan av att ta till hjälp får en att känns sig sämre. Vuxen kvinna som tagit beslutet att skaffa barn som nu är livrädd. Så kan det vata :/

• Velig84

Jag var idag och pratade med en kurator för första gången pga min osäkerhet, 7+4 idag.

• Velig84

Wow visst är känslan helt sjuk? Vi är i v 15 och jag fattar det inte än. Man vet inte hur det ska kännas. Glädje blandat med livrädsla :)

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?