Inlägg från: BillieRay |Visa alla inlägg
  • BillieRay

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Hittade den här gamla tråden när jag googlade på typ "skaffa barn osäker". Jag är i samma läge som många av er var när ni skrev här under 2013-14. Jag tror att jag vill ha barn, min sambo är säker på att han vill, och vi planerar att börja försöka snart. Men jag är samtidigt såå orolig för hur det ska gå. Hur ska jag klara av och orka med att ha barn? Är en person som lätt blir stressad och har redan idag en del problem med stress trots att jag egentligen inte har så mycket att göra jämfört med många andra. Så är så orolig att jag kommer vara konstant superstressad om jag dessutom ska ha tid med ett (eller flera) barn! Samtidigt som det ju säkert är jätteroligt och man kommer älska dem.
    Det vore superspännande att få veta hur det gick för er som skrev i den här tråden då för 4-5 år sedan och som var osäkra på om ni ville! Det verkar som att många av er blev gravida - har ni barn nu och hur har ni det? Är ni lyckliga över era barn och att ni vågade, eller slog en del av era farhågor in och ni kan ångra er? Eller om ni valde att/inte lyckades få barn - hur känns det nu? Hoppas att ni läser detta och vill svara! :)

• BillieRay

Eller för den delen, om det finns andra som läser detta som varit osäkra innan på om ni ville skaffa barn, som vill berätta hur det blev? :)

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?