Inlägg från: Omogen citron |Visa alla inlägg
  • Omogen citron

Bra kattsand?

Jag har alltid använt pappers pellets, men nu har jag fått en jourkatt som ogillar det. Hon kissar bredvid lådan. Är det någon som kan tipsa om en bra sand? Jag köpte miss Cat nu, är det en okej sand?

(Kristaller fungerar inte, det hade förra ägaren och jag har använt det som hon hade med sig.)

• Svar på tråden Bra kattsand?
  • Omogen citron
    nemo1 skrev 2013-08-27 16:33:46 följande:
    Miss cat är varken klumpbildande eller håller borta lukten, dessutom hård att gå på för små kattassar. Det luktar fruktansvärt om lådan och mycket odryg. Köp Extreme Classic som har samma nivå som Ever Clean.

Det finns klumpbildande miss cat, det är den jag har. Än luktar det inte, men jag lådan är än så länge bara två dagar gammal.
  • Omogen citron

Tack för alla tips! Nu har jag mycket att testa.

• Omogen citron
    babyfreeze skrev 2013-08-28 10:48:07 följande:
    Om du bara har en katt och tycker att det är värt pengarna så är Everclean den bästa sanden. Jag har dock fyra katter och lägger hellre hundralapparna på dyrare mat till dem, så jag använder Eldorados klumpbildande och tillsätter Dogman doftsalt ibland. Folk som kommer på besök blir ofta förvånade över att fyra katter inte luktar... Ett annat tips för mindre lukt är att ha lådan i ett torrt rum, t.ex hallen. Ofta har man lådan i badrummet, men fukten gör att sanden luktar mycket mer. 

Kattantalet varierar mellan 1-3 här hemma. Jag har en egen katt, och resten är jourkatter. Igår hade jag två katter, idag har jag tre. Tack för tipsen!
Svar på tråden Bra kattsand?