Birthday.se
Hej! Vet ni varför en del inte står med på birthday.se?
en vän till mig har inte visat sig på ungefär en månad men hon fanns på birthday.se för en månad sedan men inte nu. Vet någon den tänkbara förklaringen till det här?
Hej! Vet ni varför en del inte står med på birthday.se?
en vän till mig har inte visat sig på ungefär en månad men hon fanns på birthday.se för en månad sedan men inte nu. Vet någon den tänkbara förklaringen till det här?
Har ingen aning om din vän, naturligtvis. Vet att avlidna personer rensas bort från birthday.se.
Man kanske kan få bort uppgifter om sig själv där, för många är det obehagligt att skylta med sin adress så offentligt. Förr slapp man det genom att skaffa hemligt telefonnummer.
Jag söker ofta på Birthday.se och har uppfattningen att formuläret är väldigt stelbent. Man måste fylla i allt rätt för att det ska komma upp ett resultat. Om man fyller i tex gatuadress men inte fullständigt gatunummer kan det bli tomt, samma sak om namnet inte är rättstavat. Samtidigt kommer det ibland upp massor med irrelevanta namn om man har för breda sökkriterier. Att uppgifter skulle försvinna redan inom en månad efter att en person avlidit tycker ajg låter väldigt snabbt.....kan du söka rätt på personen på annat sätt? Skattemyndigheten (på telefon) skulle jag tro har mer relevanta och färska uppgifter. Lycka till.
Du har en vän du inte sett på en månad och söker då på birthday.se, vilket du även gjorde förra månaden? Låter hur konstigt som helst. Varför ringer du inte, eller mailar, eller smsar, eller nåt!? Anledningar kan vara att hon flyttat utomlands eller skaffat hemlig identitet. Inte för att vara sån, men är det dig hon gömmer sig för?
jag undrar samma sak ang FB, har fleeeera ex på människor som inte går att hitta förutom då man går via deras vänner?
Kan tänka mig treanledningar. Hon har försvunnit frivilligt, typ flyttat utomlands, fått skyddade personuppgifter eller det mest logiska, hon har dött.