• Anonym (orolig)

Birthday.se

Hej! Vet ni varför en del inte står med på birthday.se?

en vän till mig har inte visat sig på ungefär en månad men hon fanns på birthday.se för en månad sedan men inte nu. Vet någon den tänkbara förklaringen till det här? 

• Svar på tråden Birthday.se
  • Anonym (Myran)

Har du kollat på ratsit om vännen finns där?

Om jag var i din situation och var orolig så skulle jag kontakta någon i vännens närhet för att höra hur det är med vännen.

• Anonym (orolig)
    Anonym (ssi) skrev 2013-08-27 02:24:29 följande:
    Jag söker ofta på Birthday.se och har uppfattningen att formuläret är väldigt stelbent. Man måste fylla i allt rätt för att det ska komma upp ett resultat. Om man fyller i tex gatuadress men inte fullständigt gatunummer kan det bli tomt, samma sak om namnet inte är rättstavat. Samtidigt kommer det ibland upp massor med irrelevanta namn om man har för breda sökkriterier. Att uppgifter skulle försvinna redan inom en månad efter att en person avlidit tycker ajg låter väldigt snabbt.....kan du söka rätt på personen på annat sätt? Skattemyndigheten (på telefon) skulle jag tro har mer relevanta och färska uppgifter. Lycka till.
    Jag har sökt på allt, efternamn + födelseår och bara namn + födelseår. Hennes föräldrar finns kvar men inte hon. Förut räckte det med namn + efternamn och hon kom upp men nu fungerar ingenting. Ingen född det året med det efternamnet kommer upp, och hon var den enda som var född det året med det efternamnet.
    Anonym (Myran) skrev 2013-08-27 11:20:42 följande:
    Har du kollat på ratsit om vännen finns där?

Om jag var i din situation och var orolig så skulle jag kontakta någon i vännens närhet för att höra hur det är med vännen.
    Ska kolla det senare idag, tack för tipset!
    Har tänkt på det men vet inte vem, vi har inte så många gemensamma vänner...
    Anonym (3) skrev 2013-08-27 08:28:47 följande:
    Kan tänka mig treanledningar. Hon har försvunnit frivilligt, typ flyttat utomlands, fått skyddade personuppgifter eller det mest logiska, hon har dött.
    Hon är 17 så det låter därav orimligt men man vet aldrig :S hennes syskon har inte uppmärksammat om det. Önskar jag kunde fråga dem men kan inte för de vet inte att jag känner henne och jag har ingen bra kontakt med dem :/

• kattkompis

Har du testat att ringa henne?

• Anonym (D)
    Anonym (orolig) skrev 2013-08-27 16:21:06 följande:
    Jag har sökt på allt, efternamn + födelseår och bara namn + födelseår. Hennes föräldrar finns kvar men inte hon. Förut räckte det med namn + efternamn och hon kom upp men nu fungerar ingenting. Ingen född det året med det efternamnet kommer upp, och hon var den enda som var född det året med det efternamnet.
    Ska kolla det senare idag, tack för tipset!
    Har tänkt på det men vet inte vem, vi har inte så många gemensamma vänner...
    Hon är 17 så det låter därav orimligt men man vet aldrig :S hennes syskon har inte uppmärksammat om det. Önskar jag kunde fråga dem men kan inte för de vet inte att jag känner henne och jag har ingen bra kontakt med dem :/

Bytt efternamn?
  • Anonym (D)
    Anonym (ssi) skrev 2013-08-27 02:24:29 följande:
    Jag söker ofta på Birthday.se och har uppfattningen att formuläret är väldigt stelbent. Man måste fylla i allt rätt för att det ska komma upp ett resultat. Om man fyller i tex gatuadress men inte fullständigt gatunummer kan det bli tomt, samma sak om namnet inte är rättstavat. Samtidigt kommer det ibland upp massor med irrelevanta namn om man har för breda sökkriterier. Att uppgifter skulle försvinna redan inom en månad efter att en person avlidit tycker ajg låter väldigt snabbt.....kan du söka rätt på personen på annat sätt? Skattemyndigheten (på telefon) skulle jag tro har mer relevanta och färska uppgifter. Lycka till.
    Jag kollade upp en person som jag vet dog i början av augusti och hen finns inte på birthday.se längre. Så visst kan man plockas bort inom en månad.
  • Anonym (orolig)
    kattkompis skrev 2013-08-27 17:35:16 följande:
    Har inte hennes nummer och hon har inte facebook
    Anonym (D) skrev 2013-08-27 18:29:31 följande:
    Bytt efternamn?
    Namnet finns inte, har sökt på namn och personnummer
    Anonym (D) skrev 2013-08-27 18:34:30 följande:
    Jag kollade upp en person som jag vet dog i början av augusti och hen finns inte på birthday.se längre. Så visst kan man plockas bort inom en månad.
    Hmm... :( men hon var så ung, konstigt om hon har dött... Hennes bror hade sagt något till mig isf

• Anonym (..)
    kattkompis skrev 2013-08-27 17:35:16 följande:
    Verkar inte så, man blir ju extremt nyfiken varför ts inte hör av sig till vännen. 
  • Anonym (orolig)
    Anonym (..) skrev 2013-08-27 19:37:20 följande:
    Verkar inte så, man blir ju extremt nyfiken varför ts inte hör av sig till vännen. 
    Vi känner inte varandra så jättebra, vi gjorde förut men nu gör vi inte det längre :)
  • Tonårsmamman1
    Anonym (orolig) skrev 2013-08-27 18:54:45 följande:
    Har inte hennes nummer och hon har inte facebook
    Namnet finns inte, har sökt på namn och personnummer
    Hmm... :( men hon var så ung, konstigt om hon har dött... Hennes bror hade sagt något till mig isf

Men fråga hennes bror då.
  • Anonym (orolig)
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-11 18:23:25 följande:
    Men fråga hennes bror då.
    Har ingen kontakt med honom 
  • Tonårsmamman1
    Anonym (orolig) skrev 2013-09-13 04:44:29 följande:
    Har ingen kontakt med honom 
    Men du skriver ju att hennes bror skulle kontaktat dig om något hänt henne. Varför skulle han göra det om ni inte har någon kontakt?
  • Lattemamman

Tror inte det är en så bra idé att ge ts fler tips på hur man hittar försvunna personer. Det osar katt lång väg! Om nu ts är genuint orolig över denna "försvunna" person så vore det ju helt självklart för ts att kontakta personens anhöriga för att få svar på om hon lever/vart hon håller hus/hur hon mår. Stalkervarning på hög nivå.

• Anonym (orolig)
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-13 07:01:22 följande:
    Men du skriver ju att hennes bror skulle kontaktat dig om något hänt henne. Varför skulle han göra det om ni inte har någon kontakt?
    det är irrelevant. 
    Lattemamman skrev 2013-09-13 09:05:04 följande:
    Tror inte det är en så bra idé att ge ts fler tips på hur man hittar försvunna personer. Det osar katt lång väg! Om nu ts är genuint orolig över denna "försvunna" person så vore det ju helt självklart för ts att kontakta personens anhöriga för att få svar på om hon lever/vart hon håller hus/hur hon mår. Stalkervarning på hög nivå.
    haha är inte ute efter någon, kan ringa skatteverket om jag är desperat :) jag undrade bara om min fd. killkompis syster är död eller något, för hela deras familj är kriminella.
  • Anonym (orolig)
    Lattemamman skrev 2013-09-13 09:05:04 följande:
    Känner inte hennes familj, hade bara en affär med hennes bror. Vet precis vart föräldrarna bor så jag kan stalka henne där istället för att skapa en tråd, ditt mongo.
    Är inte särskilt nyfiken längre, hade väl hängt mer på den här tråden isf? :D Hur som helst så vill jag inte ha ngt med dem att göra, undrade bara om ngt hänt systern 
  • skpklm
    Anonym (hemlös) skrev 2013-09-30 06:27:18 följande:
    är personen hemlös finns hen inte heller med på birthday.se
    Tja,  om en person är häktad för att hen misshandlat sin sambo kan hen stå kvar som skriven hos sambon där hen definitivt inte är välkommen tillbaka....

Likaså ungdomar som flyttat hemifrån som vägrar att skriva sig någon annanstans,  då får föräldern fortfarande det myndiga barnets alla räkningar till sin adress. 
  • Anonym (orolig)
    Anonym (hemlös) skrev 2013-09-30 06:27:18 följande:
    är personen hemlös finns hen inte heller med på birthday.se
    vrf ska en såpass ung pers från en stor familj vara hemlös, så nej, inte det. men tack ändå! dessutom finns hemlösa på birthday, de står på "okänd adress" ;)
Svar på tråden Birthday.se