• malzac

    Amningsproblem

    Thirtyplus skrev 2013-08-27 19:37:56 följande:
    Har legat på neo i 5 veckor och dom vet om problemet men gör inget åt det, då dom prioriterar att se till att han får i sig mat över huvud taget (alltså flaska)
    Vad synd att de inte tar tag i amningen! Min första tanke är att du skulle försöka låta bli flaskan och ge på kopp eller sked istället så att du undviker "nipple confusion".

    Har du mycket mjölk i bröstet så att det blir sådär klotrunt och spänt? För då kan det ju göra så att han får svårt att få tag. Du kan i så fall testa att handmjölka ur lite innan du ammar så kanske han får bättre tag.

    Har du testat olika positioner? De första veckorna fick min lilla bara bra tag när vi liggammade.

    Du kan också testa att försöka få igång utdrivningsreflexen för hand innan du ger honom bröstet så att han får mjölk så fort han suger.

    Sen så skulle jag vilja säga att amningsnapp kan hjälpa, men testa andra saker först eftersom det återigen kan resultera i "nipple confusion" så att du aldrig blir av med den. Den kan också påverka mjölkproduktionen. Finns det lactation consultants (IBCLC) i Sverige? Kan du kräva att få en sådan att besöka dig på neo? Eller kanske du kan ringa amningshjälpen och be om råd? Jag blir så arg på att de inte prioriterar amningen där du är...
Svar på tråden Amningsproblem