Hur skulle du uttala namnet Haley?
Frågan är alltså hur du skulle uttala namnet Haley? Du får jättegärna skriva hur gammal du är, och i vilken del av Sverige du bor, tack!
Frågan är alltså hur du skulle uttala namnet Haley? Du får jättegärna skriva hur gammal du är, och i vilken del av Sverige du bor, tack!
Hejli. Är 24 år, bor i sthlm
hejli 22 år (småland )
alltå, om det är ok att säga vad du röstade på också, vore det guld Jag tänkte att det kanske är främst den lite äldre generationen som skulle uttala det annorlunda än vad jag gör, men det kan ju vara en dialektfråga också. Jag skulle nog säga Hej-li, min man som är Amerikan säger Heigh-leh typ. Jag tycker att det är fint, men det skulle vara jobbigt om ingen kunde uttala det då vi bor i Sverige.
Jag skulle gärna vilja uttala det som i alternativ ett, men L:et i mitten stör mig. Ett L uttalar man L och inte "igh" eller "j" eller "y". Så därför valde jag alternativ Hal-e-y, även om det låter helkonstigt.
Är 26 år, bor i Dalarna.
[Ha-lej]
Eller, mer [Halej] som "galej" fast med H.
Bor i Småland men är född och uppvuxen i Ångermanland, Västernorrland.
Hejli, 36 år Sthlm
ah, tack, tanken slog mig aldrig, blir lite blind då vi oftast pratar Engelska hemma. Man kanske skulle kunna stava det på ett annat sätt, men jag vet inte, det måste fungera både här och i USA. Kanske får fundera om lite...
Hejli, 27 år, Göteborg.
Hejly uttalar min kompis sin dotters namn, jag säger likadant... Känns lika obekvämt varje gång.
haha, varför känns det obekvämt? Det är ju helt klart ett problem om folk tycker det är jobbigt, eller om man måste säga hur det uttalas varje gång man träffar en ny person... Jag fastnade verkligen för namnet, då det fungerar bra på engelska, men nu känner jag mig lite tveksam.