• dockan­1
    Äldre 1 Feb 18:15
    8859 visningar
    45 svar
    45
    8859

    Saker du gjort i sömnen

    Den andra tråden har dött så jag öppnar en ny.

    Kan säga att jag är hopplös.

    Har fått gå till grannarna och be om ursäkt. Jag har nämligen sprungit ute flera gånger i bara trosorna. Sover hela tiden och vet inte ens varför jag är ute på gatan.

    Har några gånger vaknat när jag sitter och kissar i rabatten på baksidan av huset.

    Andra gånger möblerar jag om i huset.

    Första gången min man var med om att jag pratar i sömnen så bad jag honom ta på blykalsonger!!! Har aldrig hört talas om det, men jag drömde att taket skulle rasa in.

    Kanske kan blykalsonger hjälpa!!!!! Undrar vad jag tyckte var viktigast?!!

  • Svar på tråden Saker du gjort i sömnen
  • Äldre 1 Feb 18:19
    #1

    Det va roligt o läsa.
    Jag ha bara pratat i sömnen o nångång ha jag satt mig upp i sängen samtidigt (min sambo ha berättat) o nångång ha jag läst sms i sömnen oxå, blev så fundersam dagen efter när jag såg att jag hade ett sms som jag läst men ändå inte.

  • dio
    Äldre 1 Feb 21:38
    #2

    Haha jag går i sömnen ibland och det bästa jag har gjort är att gå ut till frysboxen som står ute i garaget hos mamma mitt i bnatten. När jag vaknade stod och och höll i en hel fryst fisk haha

  • Icca71
    Äldre 2 Feb 09:06
    #3

    Jag berätta något pinsamt faktiskt... Jag var 14 år, hade kommit hem efter skolan och var ensam hemma. La mig på sängen och somnade. Vaknar sedan av att jag pratar i telefonen!!! Jag blir förståss stum och tystnar mitt i meningen (vet inte vad jag pratade om). Så hör jag ett försikigt "hallå" i andra änden. Det var min killes bästa kompis... Jag fick ju förklara vad som hänt och frågade vad jag egentligen sagt. Killen hade i alla fall ringt upp mig för att fråga om hela gänget skulle gå på bio och jag hade bara svamlat om en massa konstiga saker och definitivt inte svarat honom på frågorna! Det var väl egentligen tur att det var någon man kände som ringde mig - tänk om en okänd person hade ingt och jag hade hasplat ur mig en massa konstigheter!

    Detta har hänt mig en gång till, men vaknade precis när jag svarat. Det var för ca 10 år sedan och då var det min fd sambos chef som ringde. "Hupp" - tur att man vaknade snabbt den gången!

  • Äldre 4 Feb 21:52
    #4

    Vaknade av att jag tuggade ...ingenting och plockade med fingrarna i luften. Drömde att jag åt godis.

  • Saknar
    Äldre 4 Feb 22:13
    #5

    jag har dragit av täcket påslakanet och örngottet på kudden...

  • Hea
    Äldre 4 Feb 22:20
    #6

    En gång när jag var liten så hade jag stått och slagit på min synt,hårt,och mamma hade kommit in och undrade vad jag gjorde, så sa jag att jag skulle ta ett F....mamma fick leda mej tillbaka till sängen.
    En annan gång gick jag bara ut och satte mej på hallmattan och sa att jag var blöt...
    Sedan en tredje gång har jag sagt högljudt till mamma -Ställ den där!! -Men ställ den där!!
    Hehe knäpp man är

  • Specia­lK
    Äldre 6 Feb 08:46
    #7

    En gång när jag var 16 vaknade jag av att jag precis sa "äggkartong", och min mamma stod i dörröppningen.. hon stod där frågande.. Vad jag hade sagt var..(och jag hade haft en konversation)

    -Mamma, säger du åt pappa innan han går
    -Säger vadå?
    -Han måste ju lägga ut ett papper till mig, som jag ska ta med till skolan...
    -Vadå för papper?
    -En bit av en äggkartong...!?!?!?!

    Många skratt fortfarande 10 år efteråt...

  • Bea
    Äldre 6 Feb 08:54
    #8

    Jag pratar ofta i sömnen och har sedan fört över detta på mina barn oxå.
    Ibland har det även varit kortare nattliga promenader i vårt hus.

    Den mest genanta gången var i 20-årsåldern hos en arbetskollega. Sov över där efter en blöt fest och försov mig morgonen efter till jobbet.
    Vaknade utan trosor!!!!
    Nåväl, för att hinna i tid så drog jag på mig klänningen troslös och sprang till mitt arbete som servitris. Efter någon timme ringer min kollega och skrattar hejdlöst i telefonen. Hon får knappt ur sig det hon ska säga.
    Det visade sig att jag på natten gått in i hennes klädkammare och vräkt ner alla hennes kläder från galjarna med hennes balklänning på toppen. Där, ovanpå, hade jag kissat!!!
    Då hon berättade det så kom det upp ett svagt minne som bekräftade vad jag gjort.
    Det blev till att tvätta några maskiner den kvällen.

  • dio
    Äldre 6 Feb 09:26
    #9

    Jag pratar förövrigt ganska mycket i sömnen. Min bästa kompis har fått höra mig ett x antal gånger. Den bästa är nog när hon sov över hos mig i tonåren och mitt i natten vaknar hon att jag sitter upp och skriker en massa. Hon tror att jag är sjuk och att hon måste ringa ambulans och får panik. Men då börjar hon lyssna på vad jag säger:
    -Ta emot rugbybollen!

  • Längta­n82
    Äldre 6 Feb 16:06
    #10

    jag har för mig ganska mkt på nätterna..jag ligger varken stilla eller är tyst..jag har en förmåga att prata och smaska i sömnen, det senaste pinsamheten jag gjorde var i lördags då jag var och hälsade på en kompis i jönköping. vi var ganska många som sov i hennes vardagsrum och jag lyckades väcka alla med mina smaskningar..like pikar man fick på morgonen..*asg*

Svar på tråden Saker du gjort i sömnen