• dockan1

Saker du gjort i sömnen

Den andra tråden har dött så jag öppnar en ny.

Kan säga att jag är hopplös.

Har fått gå till grannarna och be om ursäkt. Jag har nämligen sprungit ute flera gånger i bara trosorna. Sover hela tiden och vet inte ens varför jag är ute på gatan.

Har några gånger vaknat när jag sitter och kissar i rabatten på baksidan av huset.

Andra gånger möblerar jag om i huset.

Första gången min man var med om att jag pratar i sömnen så bad jag honom ta på blykalsonger!!! Har aldrig hört talas om det, men jag drömde att taket skulle rasa in.

Kanske kan blykalsonger hjälpa!!!!! Undrar vad jag tyckte var viktigast?!!

• Svar på tråden Saker du gjort i sömnen
  • Zeldas mamma

Jag drömde att jag brottades mrd en orm o vaknar av att min sambo väcker mig o är vansinnig över att jag ligger o sliter i hans arm.

• maddelin

Skulle göra frukost åt min sambo i sömnen. Det var bara så att klockan var typ tre på natten!!

• Justice

Kan inte komma på något jag gjort men vår 3-åriga son gjorde något intressant här om natten...
    Bredvid hans säng står en vanlig stol, mitt i natten hör jag hur det börjar rinna vatten så jag rusar upp och hittar vår son, stående med kalsonger och pyjamasbyxor vid knäna i full fart med att kissa på stolen...Han trodde att han stod i wc:an och kissade i toaletten.
    Jag skrattade så mycket att jag knappt fick det upptorkat och killen ombytt...
    Är nästan säker på att vår son gick i sömnen....vi har nu flyttat på stolen....

• Hella77

Haha... samma sak hände min son.
    Hade skulle gå ut till toaletten mitt i natten och går förbi skohyllan... men stannar vid skohyllan och börjar kissa på den.

Gud, va jag skrattade... men han stod där i godan ro

• Malmos

Upptäckte tydligen i sovande skick när det var dags att flytta isär från min fd sambo...

Han vaknade åtskilliga gånger av att jag SPARKAR o sparkar o sparkar honom i ryggen - samtidigt som skriker; fattar du inte - du ska ut! du får inte vara nära! sludder sludder sludder.... han väckte mig - ganska arg o påpekade att han fick J-LIGT ONT o att "vad jag än drömde så fick jag sluta med det"...
    många nätter i ett par månaders tid hände liknande saker - alltid sparkar o slag o sen nåt hade jag sagt ngt konstigt under tiden.
    Efter ett tag hade han "ganska" ont i ryggen m.m. -stora blåmärken o vägrade sova i sängen - soffan blev hans sovplats...

Faktiskt var det av det här beteéndet (som jag inte fattade/fattar själv) - eller kom ihåg något alls av när jag vaknade, ens när han väckte mig "under tiden" -som fick mig att börja fundera över vårt förhållande och mina känslor för honom... Ett halvår efter "första attacken" fick han packa sina pinaler...

Lustigt vad man har för sig ibland...

• vackrastarflow

jag skrämde livet ur mina föräldrar en natt då jag ca 12 år gammal ställde mig upp, "tittade" ut genom fönstret, och kallade på mina föräldrar. De kom rusande (det var mitt i natten) och jag pekade ut och skrek "titta!! titta!!". Såklart fanns det inget där och jag blev arg på dem för att de inte såg. Vad det var jag såg minns jag inte.

Jag var på läger en gång, i samma ålder, och precis innan jag somnade såg jag ett par svarta märken i taket (jag sov överst) och när min kompis kom in ett tag senare sitter jag upp i sängen och försöker riva ner märkena och det sa jag till henne. Hon blev livrädd för mig stackarn!

Fast det värsta var min klasskompis med om. Vi var på klassresa på Bornholm. Alla tjejerna sov på nedervåningen och killarna på övervåningen. Jag vaknar av att jag ser blåljus utanför huset, mitt i natten och några tunga knackningar på dörren. De andra tjejerna vaknar också, och en av föräldrarna som kommer ner pratar högt och oroligt. Tydligen hade en av killarna trillat ner från sin säng, en annan hade frågat honom om han var okej och han svarade ja. Han tog sig ner för trappan, öppnade ytterdörren och någonstans trillar han och bryter armen. Sen vandrar han vidare in i byn, med bruten arm. Hela tiden sovandes. Pizzeriaägaren (där vi åt all vår mat) var ute och rastade hunden efter jobbet, och känner igen honom och ringer ambulans. Sen kommer ambulansen till oss, och där slutar hans äventyr. Vi var bara glada att någon kände igen honom!

• Nie

Jag och min sambo låg och sov i hans säng. Vi hade inte varit tillsammans mer än knappt ett år. Jag bodde fortfarande hemma men jag sov över hos honom regelbundet. (Jag var 17 eller 18). Som sagt, vi låg och sov. Jag börjar drömma om att jag jagas först av en ödla i en sjö och sedan förvandlas ödlan till en krokodil. Jag lyckas ta mig upp på land, men sparkar på krokodilen som försöker få tag i mig. Jag vaknar av att jag har sparkat ner en tavla som hängt på väggen vid ena långsidan av sängen. Sambon vaknar han med och frågar vad jag sysslar med. Mitt naturliga och logiska svar blir: "Jag sparkar efter krokodiler"

Vi skrattar åt det än idag. Varför sa jag inte att jag drömde istället eller nåt annat smartare *skrattar*

• Cissela

För en del år sedan när de stora barnen var små så vaknar jag av att min man skriker (mkt högt) - det kommer en lastbil genom fönstret. Jag far upp helt yrvaken och börjar riva upp barnen innan jag fattar att han pratade i sömnen... det var första men inte sista gången han pratat i sömnen.

Nu för tiden så är han mkt roligare på natten då man kan föra riktiga samtal med honom och få de mest konstiga svar. Tex i höstas när vi höll på att renovera som mest så lätt det så här en natt:

Min man håller på och mumlar i sömnen men jag tror att han är vaken.
    Jag: Vad sa du?
    Han: Jag håller på att dra elkablar
    jag: Vad gör du sa du?
    Han: Drar kablar.
    Jag: Varför då?
    han: Så att där blir varmt.
    Jag: Vardå?
    Han: Öh, fattar du inte? Såklart i stuprören.

Sedan skrattar jag så mkt så han vaknar och undrar vad jag skrattar åt...

• Ung kvinna

jag hade munnen full med spott och reste mig upp och spottade värsta loskan rakt ut på täcket/väggen!

fattade ingenting försän jag vaknade till.

jag har även slagit in skallen/pannan rakt i väggen. ajajaj...

när jag jobbade på konsum som kassörska så vaknade ´jag av att jag satt och letade som en galning efter varu-koden på mitt täcke!

• tii

haha, Jag låg o tänkte en kväll innan jag somnade att jag måste ringa o boka tid hos frissan snart, Nån dag senare när jag kollade min mobil, så hade jag ett uppringt nummer, till frissan!! har ingen aning om när jag ringt, men jag måste gjort det då i sömnen.

o en annan natt så satte jag mig upp i sängen o sa till sambon: Vill du inte ha barn?? varför vill du inte ha barn med din kille???
    haha. han garvade rätt mycket åt mig då faktiskt..

Har oxå slagit i huvudet i nattduksbordet så hårt att både sambon o jag vaknat.. 2 gånger.

Svar på tråden Saker du gjort i sömnen