Vad gör ni med de kläder som ert barn växt ur?
Jag undrar vad ni gör med de kläder som ert barn växt ur. Förklara gärna varför ni valde just det alternativ som ni gjorde.
Jag undrar vad ni gör med de kläder som ert barn växt ur. Förklara gärna varför ni valde just det alternativ som ni gjorde.
Sakna ett alternativ. Ger bort och köper nytt ifall det skulle behövas
Sparar det vi tycker riktigt bra om, en del sparas till nästa och en del till när de själva får barn. Resten skänker vi till antingen välgörenhet eller om någon släkting/bekant ska ha barn.
Inget alternativ. Säljer allt. Tycker det är så skönt efter varje storlek man säljer, man lämnar småbarns tiden bakom sig
Sparar några få och skänker resten. Blir en HEL DEL kläder kan jag säga.
I första hand sparas det till det yngre barnet. Funkar det inte så säljer jag det, en del skänks till kompisar med barn i passande ålder.
Mycket skickas mellan syskonbarn. Annars är det blandat med hur det säljs, skänkes eller kastas.
Vi sparar några enstaka saker. Men det mesta skänks, antingen till second hand eller till barn i vår bekantskapskrets/släkt.
Dom lite finare kläderna sparas eller säljs, annars skänker jag bort allt!
Skänker bort alla kläder nu när sonen är så stor, men sparat bebiskläderna
Packar ner allt i papperskassar och så åker det ner i källaren. :) Har tänkt att jag borde skänka bort endel. Men jag är för lat. Det får vara i källaren sålänge...