• Anonym (Pengar)

Vad kostar en personlig tränare?

Jag undrar hur mycket en personlig tränare kostar på ett ungefär? En som man kan träna med på gym eller Friskis & Svettis. Erbjuder dom 1-3 månaderskort och bra priser? Många verkar träna med en pt och jag undrar hur dom har råd för jag har fått för mig att en pt är dyr.

• Svar på tråden Vad kostar en personlig tränare?
  • Mineralvatten

ca 6-800kr per gång skulle jag tro. oftast kan man köpa paket med 10ggr lite billigare. jag har aldrig under mina 8 år som jag tränar, tränat med en PT. tycker att det är enormt onödig kostnad.

• Anonym (Pengar)
    Mineralvatten skrev 2013-08-27 18:00:54 följande:
    ca 6-800kr per gång skulle jag tro. oftast kan man köpa paket med 10ggr lite billigare. jag har aldrig under mina 8 år som jag tränar, tränat med en PT. tycker att det är enormt onödig kostnad.
    6-800 per gång?! Förvånad Hur har alla vanliga människor råd? En bekant har kört med pt ett par gånger i veckan i 3 månader och hon har inga sådana pengar. Jag vet ungefär vad hon tjänar nämligen och kan inte se hur det skulle gå ihop.
  • Mineralvatten
    Anonym (Pengar) skrev 2013-08-27 18:04:48 följande:
    6-800 per gång?! Förvånad Hur har alla vanliga människor råd? En bekant har kört med pt ett par gånger i veckan i 3 månader och hon har inga sådana pengar. Jag vet ungefär vad hon tjänar nämligen och kan inte se hur det skulle gå ihop.
    när jag söker på nätet så verkar 550-600kr vara det vanligaste att ta i timmen, men de flesta köper paket med ett par gånger och då blir timpenningen billigare.

En personlig tränare lever på det (oftast) och arbetar detid på det (eftersom de tränar mycket själva), då behöver man ta ungefär så mycket för att det ska gå runt, 30 % går ju tillbaka i form av skatt så av de 600kr som du betalar så får personliga tränaren 420kr i egen ficka så att säga.
  • Mineralvatten
    Anonym (Pengar) skrev 2013-08-27 18:04:48 följande:
    har ingen aning om hur vanliga människor har råd. eftersom jag har nästan samma kunskaper som en PT så anser jag mig inte behöva en.
  • Anonym (biceps)

Priset beror ju en helt del på var i landet du bor, var du vill träna och vad du vill träna.
    Från 400kr och uppåt skulle ja gissa på att det kostar per gång (google funkar nog att söka ca priser med).
    Sen beror de också på hur många gånger du vill köra, säkert billigare ju mer man köper.
    Ett tips kan vara att köpa en PT för någon gång i veckan, kanske två i början och sen ta de mer sällan när man kommer in i de.
    Att få hjälp i början med både kost och rätt träning mot sitt mål kan hjälpa väldigt mycket, speciellt om man vill se resultat snabbt.
    Är du någon som ska förbättra kondisen lite bara så är det nog onödigt att lägga pengar på PT men vill du ha en vältränad kropp är de annat.
    Lycka till!     

• Mineralvatten
    Anonym (biceps) skrev 2013-08-27 18:12:11 följande:
    Priset beror ju en helt del på var i landet du bor, var du vill träna och vad du vill träna.
    Från 400kr och uppåt skulle ja gissa på att det kostar per gång (google funkar nog att söka ca priser med).
    Sen beror de också på hur många gånger du vill köra, säkert billigare ju mer man köper.
    Ett tips kan vara att köpa en PT för någon gång i veckan, kanske två i början och sen ta de mer sällan när man kommer in i de.
    Att få hjälp i början med både kost och rätt träning mot sitt mål kan hjälpa väldigt mycket, speciellt om man vill se resultat snabbt.
    Är du någon som ska förbättra kondisen lite bara så är det nog onödigt att lägga pengar på PT men vill du ha en vältränad kropp är de annat.
    Lycka till!     
    eller så använder man google och hittar infon själv?
  • Anonym (biceps)

En annan variant kan kanske vara att kontakta tex en crossfitklubb och då få hjälp av andra som också tränar istället för att lägga pengar på en PT.
    Alla är nybörjare i början. De gäller bara att komma igång och sen hålla sig igång.
    Lycka till, igen :)  

• Hannah76
    Mineralvatten skrev 2013-08-27 18:13:22 följande:

Det går ju inte att jämför med att ha en pt.
  • Anonym (biceps)
    Mineralvatten skrev 2013-08-27 18:13:22 följande:

Alla är inte sån som person som kan köra själv utan behöver hjälp, speciellt att komma igång.
    Allt beror ju på vad man vill med sin träning också. Att ta på ett par skor och ut och springa ger ju enkelt kondis men att få en kropp full av muskler kräver lite mer. För den som inte tränat tidigare kan man bli ganska snurrig och tycka att allt verkar ganska omöjligt och långt bort bara genom att kolla på nätet. Funkar de är de ju bra, men dom flesta nybörjare, speciellt dom som kanske legat i soffan och ätit chips lite för länge (säger inte att trådskaparen är sån!) kan hjälpen va skillnad mellan att träna ett par gånger och sen lägga av när träningsverken kommer och allt känns jobbigt eller att verkligen ändra livsstil och nå stora mål. 
  • Mineralvatten
    Hannah76 skrev 2013-08-27 18:21:01 följande:

Det går ju inte att jämför med att ha en pt.
    nähä?
Svar på tråden Vad kostar en personlig tränare?