• Lil sis

Terracotta/brunt klinker 90-tal?

Är jag helt galen som är lite sugen på brunt/rödbrun klinker till källargolvet? Känns lite 90-tal men samtidigt är jag lite trött på detta svarta/mörkgrå som varit ett tag. Brunt ger lite varmare intyck eller?

• Svar på tråden Terracotta/brunt klinker 90-tal?
  • Dixie

Till en källare hade jag tyckt det vore ok, men inte i badrum.

• Lil sis

Queenie70 skrev 2013-08-27 21:23:12 följande:

Ja du är galen.

Aj då

• Anna74a

Nej det är du inte, man behöver inte följa modet slaviskt utan sin egen inre smak.

• Eleonor01

Örk! Förra ägaren la det i halva huset vi har köpt. Örk!!!!! Det är ingen neutralfärg så endast visa färger går detta att kombinera med.

• Lil sis
    Anna74a skrev 2013-08-27 21:45:09 följande:
    Nej det är du inte, man behöver inte följa modet slaviskt utan sin egen inre smak.

Så är det ju, blev så väldigt tydligt häromdagen för mig.

Var hemma hos en arbetskompis som hade riktigt mycket 90-tals stil med sk ful furu överallt MEN hemmet kändes så avslappnat och hemtrevligt. Jag ville knappt gå hem.

Sen var jag hemma hos en bekant som verkligen har sådär vacket perfekt hem som taget ur en heminredningstidning men helt saknar personlighet och värme. Kändes inte som någon bodde där.

Men terracotta...ja jag vet inte.
  • Blobba

Det finns många fina nyanser av brunt Som ger en mer varm känsla än grått och svart. Terracotta tycker jag dock inte om. Vi har det i vår källare. Lagt av tidigare ägare.

• Gurkburken

Kör på det om du vill ha det och tycker det passar hos er.

Vi lade bruna/terrcotta klinkers i kök, hall och tvättstuga när vi byggde huset 2000, och nu när skall göra om lite (fixa bla parkettgolv som börjar bli slitna) så funderade vi även på om vi skulle byta klinkersen. Vi har dock bestämt oss för att inte göra det. Det passar fint till övriga färger i huset, mycket vitt och grått/svart, och vi känner att alternativet, grå klinkers, skulle kännas väldigt kallt.
    Nä vi köra vidare med brun klinkers och byter bara ut plattor som blivit skadade. 

• Gott svart kaffe
    Lil sis skrev 2013-08-27 21:18:41 följande:
    Är jag helt galen som är lite sugen på brunt/rödbrun klinker till källargolvet? Känns lite 90-tal men samtidigt är jag lite trött på detta svarta/mörkgrå som varit ett tag. Brunt ger lite varmare intyck eller?
    Det är vad du tycker är snyggt som räknas. Brunt är ju lite varmare och ger en mer hemtrevlig känsla. Vem vill bo i ett sterilt hem bara för att det är trendigt?
  • Lil sis

Nu har jag valt det fick bli brunt/terracotta känns väldigt mysigt.

Svar på tråden Terracotta/brunt klinker 90-tal?