Terracotta/brunt klinker 90-tal?
Är jag helt galen som är lite sugen på brunt/rödbrun klinker till källargolvet? Känns lite 90-tal men samtidigt är jag lite trött på detta svarta/mörkgrå som varit ett tag. Brunt ger lite varmare intyck eller?
Är jag helt galen som är lite sugen på brunt/rödbrun klinker till källargolvet? Känns lite 90-tal men samtidigt är jag lite trött på detta svarta/mörkgrå som varit ett tag. Brunt ger lite varmare intyck eller?
Ja du är galen.
Till en källare hade jag tyckt det vore ok, men inte i badrum.
Queenie70 skrev 2013-08-27 21:23:12 följande:
Aj då
Nej det är du inte, man behöver inte följa modet slaviskt utan sin egen inre smak.
Örk! Förra ägaren la det i halva huset vi har köpt. Örk!!!!! Det är ingen neutralfärg så endast visa färger går detta att kombinera med.
Det finns många fina nyanser av brunt Som ger en mer varm känsla än grått och svart. Terracotta tycker jag dock inte om. Vi har det i vår källare. Lagt av tidigare ägare.
Kör på det om du vill ha det och tycker det passar hos er.
Vi lade bruna/terrcotta klinkers i kök, hall och tvättstuga när vi byggde huset 2000, och nu när skall göra om lite (fixa bla parkettgolv som börjar bli slitna) så funderade vi även på om vi skulle byta klinkersen. Vi har dock bestämt oss för att inte göra det. Det passar fint till övriga färger i huset, mycket vitt och grått/svart, och vi känner att alternativet, grå klinkers, skulle kännas väldigt kallt.
Nä vi köra vidare med brun klinkers och byter bara ut plattor som blivit skadade.
Nu har jag valt det fick bli brunt/terracotta känns väldigt mysigt.