• Anonym (Bonusmamman)

Hur ska jag bemöta dagis?

Behöver lite tips på hur jag ska bemöta förskolelärarna när jag hämtar idag efter en händelse nu på morgonen.
    Ska försöka dra historien kort. Eftersom min man börjar jobba väldigt tidigt lämnar jag hans dotter sen tidigare varje morgon. Jag pluggar heltid på distans,jobbar då och då och tränar en hund som ska gå i tjänst under tiden hon är på förskolan,fullt upp alltså. I morse när jag och hunden stod och tränade på en stor gräsmatta centralt i stan (helt öde på morgonen och hunden har spårlina) ringer min man och är riktigt irriterad på förskolan.
    Någon ur personalen hade sett mig med hunden och då pratat med den ansvariga på förskolan som i sin tur ringde min man och "meddelande" att hundlek inte är något giltigt skäl att ett barn ska vara på förskolan.
    Mannen svarade att det är han som är vårdnadshavare på barnet och att vad jag gör på dagarna har inte dom med att göra,och om det nu intresserade dom så tränar jag en tjänstehund.
    Nu är det bara det att jag ska hämta i eftermiddag eftersom mannen jobbar sent och jag tycker inte barnet ska behöva spendera 12 timmar på dagis. Vad ska jag säga till dom? Jag vet sen tidigare att dom är rätt fega att bemöta en när man väl står där.

• Svar på tråden Hur ska jag bemöta dagis?
  • Ann Cistrus

Tja, du kan ju informera dem om att barnet enligt lag har rätt att vara på förskolan under pappans arbetstid och att du som inte är vårdnadshavare får göra precis vad du vill under dagarna. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • sextiotalist
    Ann Cistrus skrev 2013-08-28 08:43:38 följande:
    Tja, du kan ju informera dem om att barnet enligt lag har rätt att vara på förskolan under pappans arbetstid och att du som inte är vårdnadshavare får göra precis vad du vill under dagarna.