• Anonym (TS)

Vad behöver man köpa hem om man inte ska amma?

Vad behöver man köpa hem inför ankomsten om man inte ska amma? Vad rekommenderar ni för nappflaskor, extranappar, ersättning osv?

• Svar på tråden Vad behöver man köpa hem om man inte ska amma?
  • Binibü

Vi hade bara MAM-flaskor (och nappar de första månaderna), har varit perfekt hela vägen. Ersättning köpte vi NAN 1. Men det är väl en smaksak, min son ville inte ha annat märke.

• Nojjig82

Jag rekommenderar MAMs flaskor med avtagbar botten. De sägs hjälpa mot gaser i magen/kolik. Om detta stämmer vet jag ej men de är så mycket smidigare att diska. Till dessa flaskor (4 st ca) behöver du nappar med det minsta hålet.

Flaskdiskborste som du bara använder till flaskorna. Det är värt att köpa riktig flaskborste på barnavdelningen. Kostar inte så mycket.

Vi hade NANs ersättning från Nestle men det är nog en smaksak vad man tycker är bäst. Det som säljs i matvarubutik eller apotek är likvärdigt. Köp hem både pulver man blandar själv samt några tetra. Jättesmidigt att ha om man är iväg. 

Doseringskopp du kan ha i skötväskan (till pulvret). Om du är ute och rör dig och ska blanda ersättning är det jättebra att ha färdiga doser uppmätt. Dessa burkar finns i alla babyaffärer.

Termos till vatten.

Detta var sådant jag tyckte var bra att ha. Lycka till med matandet! 

Svar på tråden Vad behöver man köpa hem om man inte ska amma?