• Badkrukan

Skav mellan låren på badsemestern

En fråga som någon annan kanske upplevt och har en smart lösning på. Är på badsemester och känner redan första dagen hur det börjar skava mellan låren som går ihop lite. Har långa badshorts ibland och vanliga korta badbyxor ibland. En tanke var ju boxerkalsonger eller cykelbyxor under badshortsen men det går ju i te med badbyxorna. Tråkigt att värme och vatten/svett ska förstöra. Till vardags har jag alltid boxerkalsonger så då finns inte det problemet. Provat att smörja med salva och solkräm, men vatten, värme och svett gör att det försvinner snabbt.

• Svar på tråden Skav mellan låren på badsemestern
  • Anonym (xxx)

Minska på omfånget, så blir det bättre.

• Meinu

Har samma problem. Jag försöker lufta mycket när jag inte går, så det inte är fuktigt emellan. 

Jag är en smal person, men mina lår går ihop ändå. Jag har vägt 52kg till mina 170cm, men låren går ändå ihop. Min PT säger att om jag tränar låren så blir dom ännu större... Antar att jag får leva resten av mitt liv såhär... (i-landsproblem)

• Anonym (tofslan)

Jag ät tjej og lider av samma problem! Har ett par extra kilo som jag jobbar på, men har haft det problemet även innan de kilonen kom på besök. Själv har jag alltid ett par lagom osexiga trosor med långa ben under kjolar och klänningar när jag är i +30-länder

• Anonym (Talk)

Talk kan hjälpa om huden skaver mot varandra ex. vid promenader. Kom bara ihåg att vara riktigt torr då du sätter på, annars blir det vita klumpar:P

• Anonym (?)
    Anonym (xxx) skrev 2013-08-28 11:16:33 följande:
    Hjälpsamt hörru. Hur tycker du TS ska gå tillväga under tiden? Ligga i soffan eller gå väldigt bredbent? Eller har du andra förslag?
  • SpanskaFlugan

Så typiskt att gömma sig bakom anonymiteten för ett sådant här inlägg. Patetiska människa. Hoppas du drabbas av svår akne, ständig migrän, skavsår av alla skor, psoriasis och ekonomisk katastrof så kanske du inser att karma ger igen.
  • Coccolina

babypuder/talk!!!!

Bodde i italien i många år och där använder man talk för att slippa sådana problem  

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Man måste inte vara kraftig för att ha det problemet... Har en väninna som är smal och fit men hon har smala höfter som leder till att hennes ben sitter tätt ihop och dessutom är de lite konvexa eller hur man skall förklara det... Iallafall så har hon jätte problem med det hela.... 

Men du kan ju komma igen utan att vara anonym och visa oss din felfria kropp För du är väl inte så dum att du hoppar på andra när du själv inte är mycket att titta på..... eller åtminstone stå för det....

• Little Ms Chatterbox

Jag är en av dom som har fettdepåer på insidan låren, har alltid haft. Har inte bred rumpa eller kraftiga lår, varken nu som smal eller tidigare när jag var tjock. Det är helt enkel hur jag är skapt. 
    Jag har alltid haft babypuder om jag har riktigt korta byxor men det är Stellan för jag vet vad som händer så jag föredrar shorts med lite mer ben på. 
    Av en händelse från en annan tråd så har jag nyss mätt mina lår, 49cm i omkrets och som sagt skav mellan låren. Och det här är mest ett inlägg till dig som tycker att viktnedgång skulle lösa det problemet. 
    Suck.
    Inte för att jag tycker att mina ben är perfekta men jag ser ju själv att de är smala. 

• Anonym (tjocka lår)

vaselin eller silikon

• dotson

Smörj in låren med silikonbaserat glidmedel. Finns på Apoteket från RFSU. Klick tror jag att det heter. Funkar superbra! Varken syns eller luktar (som talk gör).

• Coccolina
    dotson skrev 2013-08-28 20:58:03 följande:
    Smörj in låren med silikonbaserat glidmedel. Finns på Apoteket från RFSU. Klick tror jag att det heter. Funkar superbra! Varken syns eller luktar (som talk gör).
    Fast talk doftar ju gott:-P känner mig själv fräshare med det:-P sommartid när det är riktigt varmt har jag talk på hela kroppen för att svettas mindre och känna av hettan mindre.... trix jag fick lära mig när jag bodde i italien
  • Anonym (tjocka lår)
    Coccolina skrev 2013-08-29 14:59:17 följande:
    Fast talk doftar ju gott:-P känner mig själv fräshare med det:-P sommartid när det är riktigt varmt har jag talk på hela kroppen för att svettas mindre och känna av hettan mindre.... trix jag fick lära mig när jag bodde i italien
    har lite problem med svett och värme.
    hjälper talken så mycket så man märker en skillnad alltså?
  • Coccolina
    Anonym (tjocka lår) skrev 2013-08-29 15:28:36 följande:
    har lite problem med svett och värme.
    hjälper talken så mycket så man märker en skillnad alltså?
    För mig gjorde det det iallafall Men alla är vi ju olika... kan ju vara värt att försöka iallafall
  • Anonym (tjocka lår)
    Coccolina skrev 2013-08-29 15:30:20 följande:
    För mig gjorde det det iallafall Men alla är vi ju olika... kan ju vara värt att försöka iallafall
    definitivt värt att prova, tack
  • Annah88

Ta ett par vanliga hudfärgade strumpbyxor (tunna),

klipp dem till lagom längd så att de inte syns när du har kjol eller shorts. Voila, syns inte och skaver inte ;)

• Vatttenmannen

Köp långa badbyxor istället för badshorts. Långa badbyxor används ofta av simmare och då får du en tight byxa och skaver blir då mellan tyget istället för skinnet. Det går sedan att ta ett par badshorts på utsidan om du tycker det ser bättre ut. Fördelen med längre badbyxor är att de tål klor, är gjorda för vatten och sol så de bleks inte och de är smidiga. Cykelbyxor har ju också en kudde under rumpan som ser ut som en blöja när du går. Kolla in www.grodmannen.net så finns flera modeller av badbyxor. grodmannen.shopitoo.com/product.html/solid-45

• Little Ms Chatterbox
    Annah88 skrev 2013-08-30 05:12:11 följande:
    Ta ett par vanliga hudfärgade strumpbyxor (tunna),
    klipp dem till lagom längd så att de inte syns när du har kjol eller shorts. Voila, syns inte och skaver inte ;)
    Nu är det ett tag sen TS la in sin fråga men om man läser i TS så nämns det KALSONGER flera gånger. Jag vill ju inte påstå något men jag gissat att TS inte har kjol så ofta
Svar på tråden Skav mellan låren på badsemestern