När ska 14-åringen sova?
När ska 14-åringen lägga sig och vilken tid ska han vara hemma?
När ska 14-åringen lägga sig och vilken tid ska han vara hemma?
Beror väl på när 14åringen ska gå upp på morgonen.. minst 9 timmar sömn behöver barn för att orka med allt.
När 14åringen ska komma hem? Tja, innan middagen om 14åringen ska äta middag hemma annars i god tid för att borsta tänder och sådant för att ligga i sängen i tid?
Eller då du som förälder anser att DITT barn ska vara hemma och sova och sen skita i vad alla andra tycker.
Jag tycker man kan komma hem för att käka å sen tänka på att 10 är en bra tid å ha släckt lampan å försöka sova så man kan hänga med lite i skolan dagen efter
Min 14-åring ligger i sängen 22:00 på vardagar...oftast... men ibland blir det inte förens kl. 23:00.
ja 22.00 är nog lagom - men helger då?
Ibland har han varit vaken till 2-3 men det tycker jag är försent
Jag tycker att en 14 åring borde kunna sköta läggningstiden själv. Kan h*n inte komma upp i tid till skolan på morgnarna får man gå in och styra upp det isf. Då var h*n inte redo för det ansvaret.
Vår 12 åring ska vara inne kl 20 oavsett vardag eller helg. Vid 14 års ålder så blir det nog kl 20 också, på vardagar. Och kanske kl 21-22 på helger.
Förslagsvis läägger sig 14 åringen när denna är trött. Vilken tid man skall va hemma beror la på vad man ska göra?!
Mina barn hade inga fasta tider alls utan vi diskuterade tiden beroende på aktivitet.
Han lägger sig vid valfri tid, men från kl 22 ska det vara lugnt och tyst vardagskvällar. När han ska vara hemma beror på var han är.
Jag vill minnas att jag runt den åldern skulle gå och lägga min 21.30-22.00 typ. Hemma senast 21 men bara om läxor och sånt sköttes även om jag var hos nån kompis.
På helgerna så var det senast midnatt eller möjligtvis 01 om det var nåt jättesuperspeciellt eftersom mamma oftast hämtade innan man lagligen fick köra moppe. (långa avstånd på landet, obefintlig kollektivtrafik efter 19-tiden och kolsvarta vägar att gå på...)
När han vill tycker jag
Min 14-åring ansvarar över sin kvällsrutin på egen hand. Han kommer upp på morgonen utan problem, så jag har lagt av att styra med det. Däremot får man inte spela tv-spel efter 21.
Hemma ska han vara 20.00 om det inte är något särskilt på gång. 21.00 på helgen.