Trodde aldrig jag skulle behöva starta en sådan här tråd - Kan inte sluta röka :(
Väntar mitt 3e barn nu. Gravid i vecka 11 och har inte lyckats sluta röka. Vissa dagar går bättre än andra, medans andra röker jag mycket mer. Det värsta är att jag har i min ensamhet "skällt" på dessa mammor som inte slutat röka när dom är gravida och nu är jag här själv :(
Med min första så var det inga problem att sluta, med andra barnet hade jag inte börjat röka igen så det var ju inga problem. Men nu röker jag igen och kan inte sluta :(
Jag vet att jag tar en stor risk att starta en sådan här tråd då det alltid finns dom som ska klanka ner istället för att försöka hjälpa, och jag säger redan nu att jag kommer inte svara på svar som endast är till för att stjälpa mer än hjälpa.
Ciggen har för mig vart min bästa vän i många år, låter sjukt jag vet. Men mitt liv har och är fortfarande lite kaos. Mycket som ger mig ångest och då röker jag. Någon som är eller vart i samma sits? Hur gör ni? Får ni någon hjälp via MVC? Jag har berättat för dom men dom verkar inte bry sig. Eller finns det någon annan fin själ här inne som kan komma med råd och tips? Känns som jag försökt med alla medel jag kan.
Någon där ute som vill hjälpa och stötta mig sluta röka? Ciggen har verkligen makten över mig! :(